Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4c T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. oktoober 2017. a. kell 14.46
Muudetud: 27. oktoober 2017. a. kell 14.49

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Käsitöö ja kodunduse õppe- ja kasvatuseesmärgid II kooliastmes
Õpilane:
1) tunneb rõõmu üksi ja koos teistega töötegemisest;
2) tunneb ja kasutab mitmesuguseid materjale ning töövahendeid, järgib seejuures ohutusnõudeid ja hoiab korras töökoha;
3) leiab ideid ning oskab neid esitleda;
4) saab aru tööjuhenditest ja selgitavatest joonistest;
5) tunneb põhilisi toiduaineid ja nende omadusi ning valmistab lihtsamaid toite;
6) teab tervisliku toitumise põhialuseid;
7) tunneb oma kodukoha ja Eesti kultuuritraditsioone.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 4.-8.sept.
Mis on käsitöö, mis kodundus?- tutvustus, arutelu. Ainekaardi tutvustamine. Õppeaastaks vajalikud töövahendid ja sobivad materjalid. Ohutus ja kord käsitöö- ja kodunduse tunnis. Tikkimise töövahendid ja materjalid. - 1 t.

2. nädal 11. - 15. sept.
Tikkimislõnga kinnitamine. Eelpiste.- 1 t.

3. nädal 18. - 22. sept.
Eelpiste, mustri tikkimine. - 1 t.

4. nädal 25. - 29. sept.
Ahel- ja ristpiste. - 1 t.

5.nädal 2. - 6. okt.
Ahel- ja ristpiste. - 1t.

6. nädal 9. - 13. okt.
Iseseisev töö: Joonistame kavandit. - 1 t.

7. nädal 16. - 20. okt.
Oma kavandi järgi kuumaaluse tikkimine. -1 t.

KOOLIVAHEAEG

8. nädal 30.okt.-03.nov.
Varspiste.
Varspiste tikkimine -https://www.youtube.com/watch?v=mK0Gomk7DdQ -1 t.

9. nädal 6.-10.nov.
Ahelpiste, valminud pistete hindamine. Ahelpiste tikkimine - https://www.youtube.com/watch?v=vAjMLcSir3E -
- 1 t.

10.nädal 13.-17.nov.
Gruppidesse jaotamine. Kodundustunni kord ja ohutus köögis töötamisel. Laua katmine. - 1t.

11.nädal 20.-24.nov.
Kaalu-ja mahuühikud. Retseptide valimine. - 1 t.

12. nädal 27.nov.-01.dets.
Linnusilmapiste. Vajalikud toiduained kodundustunniks. - 1 t.

13. nädal 4.-8.dets.
Kodundus-praktiline toiduvalmistamine. Salatid. -1 t.

14. nädal 11.-15.dets.
Kaherealised pisted. Sämppiste. -1 t.

15. nädal 18.-22.dets.
Põlvikpiste.- 1 t.

KOOLIVAHEAEG

16. nädal: 8.-12. jaan.
Aedpiste - 1 t.

17. nädal: 15.-19. jaan.
Viimistletud ja vormistatud tööproovi hindamine. Ohutus õmblemisel, õmblusharjutus paberil - 1 t.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi
* hindab oma töö korrektsust ja esteetilisust
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust
* peab kinni üldtuntud lauakommetest
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua
* kasutab tekstiileset kaunistades ühe- ja kaherealisi pisteid

Hindamine üles

Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpus arvestuslikult (arvestatud või mittearvestatud).

Poolaasta jooksul hinnatakse õpilase teadmisi-oskusi numbriliselt 5 palli süsteemis. Arvestuse saab õpilane praktilise tegevuse eest kõigi positiivsete hinnete korral. Negatiivsed õppetöö tulemused tuleb likvideerida konsultatsioonitunnis.
(Konsultatsioon käsitöös esmaspäeval 14.00-15.00; ruumis 308 või kui aeg ei ole õpilasele sobiv, siis kokkuleppel õpetajaga)

* Poolaasta lõpuks peavad arvestuse saamiseks olema õpilasel tööproovile tikitud kõik õpitud pisted. Tööproov peab olema viimistletud ja nõuetekohaselt vormistatud.

Tunnis mitte kaasatöötamise ja tunniks vajalike (õppe)vahendite puudumise korral määrab aineõpetaja õpilasele uue aja ja ülesande läbitud teema järeletegemiseks.

e-koolis tähistab märge "KH" pooleliolevat või esitamata tööd, mis peale võla likvideerimist asendub hindega või hindega "1", kui poolaasta lõpuks tööd ei esitata ning märge "v" tähistab tunniks vajalike töövahendite puudumist (kolmanda "v" puhul lisandub hinne "2", mis parandatakse konsultatsioonitunnis)

* Tunnitöö hinne = töösse suhtumine tunnis + koduse (praktilise) ülesande täitmine + tunnis valmistatava töö tulemus

Õpitulemuste omandamise hindamisel on oluline nii õpetaja sõnaline hinnang, hinne kui ka õpilase enda hinnang oma tööle.
Õppeülesande lahendamisel hinnatakse:
• kavandamist ja planeerimist (originaalsust, iseseisvust, oskust põhjendada tehtud otsuseid/valikuid);
• valmistamist (materjalide ja töövahendite kasutamise oskust, omandatud teadmiste kasutamist praktikas, tööohutusnõuete ja hügieenireeglite järgimist, iseseisvust, koostööoskust);
• töö tulemust (kavandatu õnnestumist, viimistlust/kvaliteeti, töö õigeaegset valmimist, esitlemise oskust);
• õpilase arengut, püüdlikkust, kodukorra täitmist.

Hinne "5"
· töövahendid alati kaasas
· jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
· kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires
· oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
· töö puhas ja korrektne
· töö alati viimistletud

Hinne "4"
· töös esineb üksikuid vigu
· vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
· kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· vajab eelnevalt õpitud töövõtete ülekordamist
· viimistlus pole täiuslik

Hinne "3"
· õppevahendid aeg-ajalt kodus
· suhtumine töösse huvitu
· tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
· töö viimistletud halvasti või poolikult
· väga nõrga õpilase puhul iga väikseima edusammu eest

Hinne "2"
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud
· tööproovid osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas

Hinne "1"
· õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
· puuduvad töövahendid
· õpilane puudub põhjuseta ning vastava õppetunni materjal on omandamata
· nõutud tööproovid või praktiline töö on esitamata