Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. september 2017. a. kell 19.06
Muudetud: 5. september 2017. a. kell 19.13

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetust õppides kujunevad alusteadmised teiste loodusteaduslike ainete õppimiseks. Luuakse alus teadusliku mõtteviisi kujunemisele. Kujuneb loodusvaldkonnast huvituv inimene, kes märkab ja teadvustab keskkonnaprobleeme., tunneb eluslooduse elemente,oskab süstematiseerida elusorganisme; saab aru bioloogilise mitmekesisuse tähtsusest;, teab ja oskab kasutada bioloogiateaduses kasutatavaid põhimõisteid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal  
* Veeta ei saa (õ lk 8-9 tv lk 4-5)   
* Vesi kui aine. Vee omadused (õ lk 10-13 tv lk 6-7 )   

II nädal  
* Vee olekud ja nende muutumine (õ lk 14-15 tv lk 8-9)   
* Tahke, gaasilise ja vedela aine omadused (õ lk 16-17 tv lk 10-11)   

III nädal  
* Vee soojuspaisumine. Vee soojenemine ja jahtumine (õ lk 18-19 tv lk 12-13)   
* Katsete tegemine   

IV nädal  
* KONTROLLTÖÖ 
* Pindpinevus ja märgumine (õ lk 20-23 tv lk 14-15 )  

V nädal  
* Kapillaarsus (õ lk 24, 25 tv lk 16-17)   
* Põhjavesi (õ lk 26-29 tv lk 18-19)   

VI nädal  
* Vee kasutamine (õ lk 30-33 tv lk 20-21)   
* Katsete tegemine   

VII nädal  
* KONTROLLTÖÖ 
Kokkuvõte 1. veerandist
VIII nädal
*Jõgi lk 36-37, tv lk 26-27 
*Jõe toit on vesi lk 38-39, tv lk 28 

IX nädal
*Jõe teekond lähtest suudmeni lk 40-43, tv lk 29 
* Eesti jõed on eriilmelised lk 44-47, tv lk 30-31 

X nädal
*Kordamine 
*Kontrolltöö: Jõgi

XI nädal
* Järved lk 48-49, tv lk 32-33 
*Eesti järved on eriilmelised lk 50-51, tv lk 34-35 

XII nädal
* Järvevee omadused lk 54-57, tv lk 36-37 
*Kordamine 

XIII nädal
* Kontrolltöö Järved
*Loomade kohastumused eluks vees lk 58-61, tv lk 38-39 

XIV nädal
*Taimede kohastumised eluks vees lk 62-63, tv lk 40-41 
* Veekogu kui elukooslus lk 64-65 

XV nädal
*Järvede taimed lk 66-69 tv lk 42-43 
*Kordamine 

XVI nädal
*Kordamine
XVII nädal 
Järves elab palju selgrootuid õ.lk. 70 - 71, tv lk. 44  
Selgroogsed loomad järves õ.lk. 72 - 73, tv lk. 45 - 47.  

XVIII nädal 
Taimed jões õ.lk. 74 - 75, tv lk. 48 - 49  
Loomad jões. Selgrootud ja kalad õ.lk. 76 - 79, tv lk. 50 - 51  

XIX nädal 
Loomad jões. Imetajad ja linnud õ.lk. 80 - 81, tv lk. 52 - 55  
Kordamine tv lk. 56 - 58  

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane omandab teadmisi:   
• elusa ja elutu looduse objektidest ja nähtustest ning nende muutustest;   
• elusa ja eluta looduse seostest;   
• erinevatest looduslikest süsteemidest, nende struktuurist ja vastasmõjudest;   
• energia saamisest, muundumisest ja kasutamisest;   
• Eesti loodusvaradest, nende paiknemisest ja kasutamisest.   

Õpilasel arenevad oskused:   
• vaadelda ja väljendada vaadeldavat oma sõnadega;   
• püstitada hüpoteese ja kontrollida neid katseandmete põhjal;   
• mõõta;   
• esitada vaatlus-ja mõõtmistulemusi;   
• võrrelda, võrdlemistulemuste põhjal objekte rühmitada, järjestada;   
• esitada loodusteaduslikke küsimusi;   
• hankida loodusteaduslikku infot;   
• lugeda ja mõtestada lihtsat loodusteaduslikku teksti;   
• luua loodusteaduslikku teksti;   
• looduses käituda, huvituda loodusest ja looduse uurimisest;   
• märgata ja näha loodusega seotud probleeme;   
• lahendada loodusteaduslikke probleeme;   
• teha katseid ennast ja teisi ohustamata.   

Õpilasel kujunevad väärtushinnangud:   
• väärtustab loodusteaduslikke teadmisi ja tajub vajadust õppida loodusõpetust;   
• tunneb huvi looduse vastu;   
• suhtub vastutustundlikult oma elukeskkonda; väärtustab säästlikku eluviisi

Hindamine üles

Kokkuvõttev hinne kujuneb I poolaasta hinnetest : töölehtede ja tunnikontrollide hinnetest, kõikidel töödel on võrdne osakaal. Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. 

Hinne 
,,5" pannakse 90 -100% punktisummast  
,,4" ,, 75 - 89% ,,  
,,3" ,, 50 - 74% ,,  
,,2" ,, 20 -49% ,,  
,,1" ,, 0 - 19 % ,,  
,,0" pannakse, kui õpilane on arvestusliku töö sooritamise päeval puudunud. ,,0" ja mitterahuldavaid hindeid tuleb järele vastata töö kättesaamise päevast 10 päeva jooksul või kokkuleppel õpetajaga.  

Konsultatsioon neljapäeviti kell 14.00-15.00 ruumis 407.