0 kaarti!
Autor: Kristel Paju klassiõpetaja Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee |
Loodud: 5. september 2017. a. kell 19.06
Muudetud: 5. september 2017. a. kell 19.13
Õppeaasta: 2017/2018
Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Loodusõpetust õppides kujunevad alusteadmised teiste loodusteaduslike ainete õppimiseks. Luuakse alus teadusliku mõtteviisi kujunemisele. Kujuneb loodusvaldkonnast huvituv inimene, kes märkab ja teadvustab keskkonnaprobleeme., tunneb eluslooduse elemente,oskab süstematiseerida elusorganisme; saab aru bioloogilise mitmekesisuse tähtsusest;, teab ja oskab kasutada bioloogiateaduses kasutatavaid põhimõisteid.
I nädal
* Veeta ei saa (õ lk 8-9 tv lk 4-5)
* Vesi kui aine. Vee omadused (õ lk 10-13 tv lk 6-7 )
II nädal
* Vee olekud ja nende muutumine (õ lk 14-15 tv lk 8-9)
* Tahke, gaasilise ja vedela aine omadused (õ lk 16-17 tv lk 10-11)
III nädal
* Vee soojuspaisumine. Vee soojenemine ja jahtumine (õ lk 18-19 tv lk 12-13)
* Katsete tegemine
IV nädal
* KONTROLLTÖÖ
* Pindpinevus ja märgumine (õ lk 20-23 tv lk 14-15 )
V nädal
* Kapillaarsus (õ lk 24, 25 tv lk 16-17)
* Põhjavesi (õ lk 26-29 tv lk 18-19)
VI nädal
* Vee kasutamine (õ lk 30-33 tv lk 20-21)
* Katsete tegemine
VII nädal
* KONTROLLTÖÖ
Kokkuvõte 1. veerandist
VIII nädal
*Jõgi lk 36-37, tv lk 26-27
*Jõe toit on vesi lk 38-39, tv lk 28
IX nädal
*Jõe teekond lähtest suudmeni lk 40-43, tv lk 29
* Eesti jõed on eriilmelised lk 44-47, tv lk 30-31
X nädal
*Kordamine
*Kontrolltöö: Jõgi
XI nädal
* Järved lk 48-49, tv lk 32-33
*Eesti järved on eriilmelised lk 50-51, tv lk 34-35
XII nädal
* Järvevee omadused lk 54-57, tv lk 36-37
*Kordamine
XIII nädal
* Kontrolltöö Järved
*Loomade kohastumused eluks vees lk 58-61, tv lk 38-39
XIV nädal
*Taimede kohastumised eluks vees lk 62-63, tv lk 40-41
* Veekogu kui elukooslus lk 64-65
XV nädal
*Järvede taimed lk 66-69 tv lk 42-43
*Kordamine
XVI nädal
*Kordamine
XVII nädal
Järves elab palju selgrootuid õ.lk. 70 - 71, tv lk. 44
Selgroogsed loomad järves õ.lk. 72 - 73, tv lk. 45 - 47.
XVIII nädal
Taimed jões õ.lk. 74 - 75, tv lk. 48 - 49
Loomad jões. Selgrootud ja kalad õ.lk. 76 - 79, tv lk. 50 - 51
XIX nädal
Loomad jões. Imetajad ja linnud õ.lk. 80 - 81, tv lk. 52 - 55
Kordamine tv lk. 56 - 58
Õpilane omandab teadmisi:
• elusa ja elutu looduse objektidest ja nähtustest ning nende muutustest;
• elusa ja eluta looduse seostest;
• erinevatest looduslikest süsteemidest, nende struktuurist ja vastasmõjudest;
• energia saamisest, muundumisest ja kasutamisest;
• Eesti loodusvaradest, nende paiknemisest ja kasutamisest.
Õpilasel arenevad oskused:
• vaadelda ja väljendada vaadeldavat oma sõnadega;
• püstitada hüpoteese ja kontrollida neid katseandmete põhjal;
• mõõta;
• esitada vaatlus-ja mõõtmistulemusi;
• võrrelda, võrdlemistulemuste põhjal objekte rühmitada, järjestada;
• esitada loodusteaduslikke küsimusi;
• hankida loodusteaduslikku infot;
• lugeda ja mõtestada lihtsat loodusteaduslikku teksti;
• luua loodusteaduslikku teksti;
• looduses käituda, huvituda loodusest ja looduse uurimisest;
• märgata ja näha loodusega seotud probleeme;
• lahendada loodusteaduslikke probleeme;
• teha katseid ennast ja teisi ohustamata.
Õpilasel kujunevad väärtushinnangud:
• väärtustab loodusteaduslikke teadmisi ja tajub vajadust õppida loodusõpetust;
• tunneb huvi looduse vastu;
• suhtub vastutustundlikult oma elukeskkonda; väärtustab säästlikku eluviisi
Kokkuvõttev hinne kujuneb I poolaasta hinnetest : töölehtede ja tunnikontrollide hinnetest, kõikidel töödel on võrdne osakaal. Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Hinne
,,5" pannakse 90 -100% punktisummast
,,4" ,, 75 - 89% ,,
,,3" ,, 50 - 74% ,,
,,2" ,, 20 -49% ,,
,,1" ,, 0 - 19 % ,,
,,0" pannakse, kui õpilane on arvestusliku töö sooritamise päeval puudunud. ,,0" ja mitterahuldavaid hindeid tuleb järele vastata töö kättesaamise päevast 10 päeva jooksul või kokkuleppel õpetajaga.
Konsultatsioon neljapäeviti kell 14.00-15.00 ruumis 407.