Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2017. a. kell 09.14
Muudetud: 28. august 2017. a. kell 11.22

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetust õppides kujunevad alusteadmised teiste loodusteaduslike ainete õppimiseks. Luuakse alus teadusliku mõtteviisi kujunemisele. Kujuneb loodusvaldkonnast huvituv inimene, kes märkab ja teadvustab keskkonnaprobleeme.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

04. - 08.09
Sissejuhatus ainesse. Maakoor koosneb kivimitest õ.lk. 8 - 11, tv lk. 4 -5
Pinnamood ja pinnavormid õ.lk. 12 - 15, tv lk. 6 - 7
Eesti suuremad pinnavormid õ.lk. 16 - 19, tv lk. 8 - 9
11. - 15.09
Mandrijää kujundas pinnamoe õ.lk. 20 - 23, tv lk. 10 - 11 Kaardi vastamine hindele
Pinnamoe mõju inimtegevusele ja inimese kujundatud pinnavormid õ.lk. 24 - 27, tv lk. 12 - 13
Kordamine kontrolltööks Tv lk. 14 - 17
18. - 22.09
Kontrolltöö 18.09
Muld. Mulla teke ja areng lk 30-33 ,tv lk. 18 -19
Reipalt koolipinki
25. - 29.09
Mulla koostis lk 34-37, tv lk. 20 - 21
Muld elukeskonnana lk 38-39 , tv lk. 22 - 23
Õppepäev Ülenurmel põllumajandusmuuseumis
02. - 06.10
Mullaorganismid lk 40-43 , tv lk. 24
Mullaelustik talvel lk 44-45 ,tv lk. 25
Vee liikumine mullas lk 46-47
09. - 13.10
Kordamine
Kontrolltöö 10.10
Aed ja põld elukeskkonnana õ.lk. 50 - 51, tv lk. 32 - 33
16. - 20.10
Kuidas sündisid põllud õ.lk. 52 - 55, tv lk. 34 - 35
Põllud ja mullaviljakus õ.lk. 56 - 59, tv lk. 36 - 37
Projektipäev
21. - 29.10 koolivaheaeg
30.10 - 03.11
30.10 - 03.11
Põllutaimed õ.lk. 60 - 63, tv lk. 38 - 39
Põlluloomad õ.lk. 64 - 67, tv lk. 40 - 43
Viljapuu - ja köögiviljaaed õ.lk. 68 - 71, tv lk. 44 - 45
06. - 10.11
Iluaed õ.lk. 72 - 75, tv lk. 46 - 47
Oma unistuste aiaplaani joonistamine
Aialoomad õ.lk. 76 - 79, tv lk. 48
13. - 17.11
Umbrohud ja kahjurid õ.lk. 80 - 81, tv lk. 49
Kordamine teemal ,, Aed ja põld " tv lk. 50 - 53
Kordamine teemal ,,Aed ja põld "
20. - 24.11
KONTROLLTÖÖ teemal ,,Aed ja põld " 20.11
Asula kujutamine kaardil õ.lk. 84 - 87, tv lk. 54 - 55
Asustuse kujunemine õ.lk. 88 - 89, tv lk. 56 - 57
27.11 -01.12
Linna areng õ.lk. 90 - 91, tv lk. 58 - 59
Elutingimused linnas õ.lk. 94 - 97, tv lk. 60 - 61
Tulevikulinna plaani koostamine
04. - 08.12
Taimed linnas õ.lk. 98 - 99, tv lk. 62 - 63
Praktiline töö ,,Kuidas on samblikud mõjutanud õhu puhtust meie kodulinnas " tv lk. 63/7
Linnaloomad õ.lk. 100 - 103, tv lk. 64 - 67
11. - 15.12
Park on linna kõige elusam osa õ.lk. 104 - 107, tv lk. 68 - 69
Kordamine teemal ,,Asula " tv lk. 70 - 73
Kontrolltöö teemal ,,Asula " 15.12
18. - 22.12
Üldine kordamine
Üldine kordamine
Projektipäev
08. - 12.01
Elutingimused metsas õ.lk. 8 - 11, tv lk. 4 - 5
Eesti metsad õ.lk. 12 - 15, tv lk. 6 - 7
Metsarinded õ.lk. 16 - 19, tv lk. 8 - 9
15. - 19.01
Tund arvutiklassis bio.edu.ee/taimed Tv lk. 6/1 ja 7/9
Nõmme - ja palumetsad õ.lk. 20 - 23, tv lk.10 - 11 Tabeli täitmine
Laane - ja salumets õ.lk. 24 - 27, tv lk.12 - 13 Tabeli täitmine ja hindamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) kirjeldab samakõrgusjoonte järgi pinnavormi kuju, absoluutset ja suhtelist kõrgust ning
nõlvade kallet;
2) kirjeldab kaardi järgi oma kodumaakonna ja Eesti pinnamoodi, nimetades ning näidates
pinnavorme kaardil;
3) toob näiteid mandrijää mõju kohta Eesti pinnamoe kujunemisele;
4) selgitab pinnamoe mõju inimtegevusele ja toob näiteid inimtegevuse mõju kohta
koduümbruse pinnamoele
5) kirjeldab ja võrdleb erinevaid mullaproove, nimetades mulla koostisosi;
6) põhjendab katsega, et mullas on õhku ja vett;
7) selgitab muldade kujunemist ja mulla tähtsust looduses;
8) tunneb mullakaeves ära huumushorisondi;
9) kirjeldab huumuse teket ja selle osa aineringes.
10) tunneb huvi looduse uurimise vastu;
11) väärtustab koduümbruse heakorda;
12) väärtustab tervislikku toitu, eelistab eestimaist;
13) mõistab, et inimene on looduse osa ning elu sõltub põllumajandusest ja loodusvaradest;
14) mõistab, et keskkonnatingimuste muutmine inimese poolt häirib looduslikku tasakaalu;
15) väärtustab kodukoha elurikkust ja maastikulist mitmekesisust;
16) väärtustab mahepõllumajanduse toodangut;
17) selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes;
18) kirjeldab mullaelustikku ning toob näiteid seoste kohta erinevate mullaorganismide
vahel;
19) toob esile aia ja põllukoosluse sarnasused ning selgitab inimese rolli nende koosluste
kujunemises;
20) tunneb õpitud kultuurtaimi ja rühmitab neid;
21) koostab õpitud liikidest toiduahelaid ja toiduvõrgustikke;
22) toob näiteid saagikust mõjutavate tegurite kohta;
23) võrdleb keemilist ja biotõrjet ning põhjendab, miks tasub eelistada mahepõllumajanduse
tooteid;
24) toob näiteid muldade kahjustumise põhjuste ja tagajärgede kohta;
25) toob näiteid põllumajandussaaduste osa kohta igapäevases toidus;
26) teab aia- ja põllu elukoosluse tüüpilisi liike;
27) teab, et mullas elab palju väikseid organisme, kellest paljud on lagundajad;
28) teab, et mulla viljakus on oluline taimekasvatuse seisukohalt;
29) teab, et taimed toodavad orgaanilist ainet ja selles protsessis eraldub hapnikku;
30) teab, et inimene muudab keskkonnatingimusi ja et mullad vajavad kaitset.

31) teab, et muld tekib kivimite murenemise ja surnud organismide (peamiselt taimede)
lagunemissaadustest.
32) teab, et taimed kinnituvad mulda juurtega, hangivad juurte abil mullast vett ja selles
lahustunud toitaineid, mis taime lagunedes taas mulda jõuavad

Hindamine üles

Kokkuvõttev hinne pannakse 1. poolaasta lõpuks.
SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused,

KONTROLLTÖÖD
Hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust,
hindega „4” 75–89%,
hindega „3” 50–74%,
hindega „2” 20–49%,
hindega „1” 0–19%.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. Kõik tegemata hindelised tööd ja mitterahuldavad hinded tuleb järgi vastata 10 päeva jooksul.
Konsultatsioon ja järelvastamine toimub esmaspäeviti kell 14.00 - 15.45 ruumis 303