Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. august 2017. a. kell 09.50
Muudetud: 21. november 2017. a. kell 19.06

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist;
10. tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes;
11. jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4.-8.sept
Sissejuhatus ainesse. Suhtlemine. Lugeda on huvitav. Kirjanik A. Lindgren ja tema teosed. Klassivälisest lugemisest. Lugemispäevikud.

11.-15.sept
Rühmatööd: erinevate teatmeteoste kasutamine (entsüklopeedia, leksikon, sõnaraamat, käsiraamat) õ ül 28/29

18.-22.sept
Kirja kirjutamine ( eesti keele õpik lk 20)

25-29.sept
Lugemine, ümberjutustamine, kokkuvõtte tegemine Kirj õ lk 26-27 Erinevat moodi ümberjutustamine: teksti täiendades; teksti kärpides, kokku võttes;

2.okt-6.okt
Omaloominguliste luuletuste kirjutamine

9.-13.okt
Kaval infootsing eesti k. õ lk 30-33, tv h 52 -53 Ettekannete ettevalmistus õ h 69

16.-20.okt
Muinasjutud. MP3 koolielus
http://koolielu.ee/waramu/view/1-bef19fd4a72a8f4699798ce334896905a46520fe

23. - 27. oktoober - KOOLIVAHEAEG

30. okt - 3. nov
Omaloominguline jutt "Minu parim vaheaeg"

6. - 10. nov
Funktsionaalne lugemine (eesti keele tv lk 26-27)

13. - 17. nov
http://ortograafiareeglid.weebly.com/haumlaumllik-ja-haumlaumllikuuumlhend.html
http://www.opetaja.edu.ee/ortograafia/Taheortogr/Khy/index.html
https://learningapps.org/1250652
http://www.eformular.com/loglog/kaashaalikuuhend.html
https://www.taskutark.ee/m/kaashaalikuuhend-4/
Muinasjutu jutustamine klassile, märkmete tegemine. Omaloomingulise jutu kirjutamine. (kirjanduse õ h 8/44, tv lk 22-23)

20. - 24. nov
J. R. R. Tolkien "Kääbik" (kirjanduse õpik lk 88-99) - tegelase iseloomustamine.

27. nov - 1. dets
Loovtöö (eesti keele õpik h 120)

4. - 8. dets
Uudisest muinasjutu kirjutamine. (kirjanuse õpik lk 44 h 9)

11. - 15. dets
Loetud raamatu lugemiskontroll.

18. - 22. dets
Toredaid luuletusi (kirjanduse õ lk 82-86)

27. detsember - 5. jaanuar - KOOLIVAHEAEG

8. - 12. jaan
Dialoogi koostamine ja esitamine Tv lk4

15. - 19. jaan
Kirjeldus Tv lk 12

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
1) valib juhendamise toel suhtluskanali; peab sobivalt telefonivestlusi ning kirja- ja meilivahetust;
2) leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
3) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) võtab loetut ja kuuldut lühidalt kokku nii suulises kui ka kirjalikus vormis.

Teksti vastuvõtt
1) tunneb õpitud tekstiliike (tarbe-, teabe- ja meediatekste) ning nende kasutamise võimalusi;
2) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
3) võrdleb tekste omavahel, esitab küsimusi ja arvamusi ning teeb lühikokkuvõtteid;

Tekstiloome
1) leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
2) tunneb kirjutamise põhietappe;
3) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult,
4) vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
5) esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande);
6) kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju (ka e-kirju ja sõnumeid),
7) avaldab viisakalt ning olukohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;

Õigekeelsus ja keelehoole
1) järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
2) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
3) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
4) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprtsessi käigus hinnatakse töölehtede täitmist, rühmatööd, omaloominguliste juttude kirjutamist, iseseisva töö oskust, funktisonaalset lugemist, kuulamisülesannete täitmist jne.

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava (õpilast toetava) hindamise põhimõtteid. Tekstiõpetuse kokkuvõttev hinne on "arvestatud" (A) või "mittearvestatud" (MA) tunnistusele I poolaasta (4. sept - 19. jaanuar) ja II poolaasta (22. jaanuar - 4. juuni) lõpul.. Tekstiõpetuses tehtud töid võib hinnata ka viiepallisüsteemis. Sel juhul kantakse hinne koos vastava selgitusega eesti keele või kirjanduse päevikusse ekoolis.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Konsultatsioonid ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.30 ruumis 306 või kokkuleppel õpetajaga.