Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Muusika: 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Helle Rand

muusikaõpetaja

Kontakt: Helle.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 5. aprill 2017. a. kell 11.23
Muudetud: 5. aprill 2017. a. kell 11.23

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Me kujundame inimest muusika kaudu. Õpetame last end muusika kaudu väljendama, nii laulmise, liikumise kui ka pillimängimise abil. Teadvustame lapsele meid ümbritsevaid hääli, nende jäljendamist muusika kaudu. Õpime tunnetama muusikas meetrumit ja lihtsamaid rütme. Arendame lapse sisemaailma läbi loovuse. Pakume lapsele laulurõõmu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

29.03 Pipi laul-kordav laul. Viisikaja S-M-R astmetel. kevadepill. Uhke meremees.
30.03 Juba linnukesed. kevade vihm-õpime kuulmise järgi. Uus aste JO. Kevade hällilaul. Kuninga mäng.
05.04 Astmete asukoht noodijoonestikus, magnetnoodid. Lumelaps. Erinevad võtmed.
06.04 Jo-võti. Kevade ootel. kevadel-Mk palad, plokkflöödil g-noodi harjutamine.

12.04 Väike jänku. Räägime Suurest Reedest. Munade koks. Töölehe täitmine õpitud rütmidega.
13.04 Munade koks-kordav laul. Kevadkuud. Nädalapäevade laul-õpime kuulmise järgi.

19.04 Kellakägu, luuletus koos harjutusega. Laul-õpime kuulmise järgi. MK pala. Meie kiisul kriimud silmad ja Tähelaul.
20.04 Tutipäeva aktuse laulude kordamine. Pärg-kuulmise järgi. Plokkflöödil pala harjutamine.

26.04 Asted noodijoonestikul, töölehe täitmine. Pärg-kordav laul.
27.04 Emadepäeva laul, plokkflöödipala harjutamine, õpime pähe.

03.05 Ema pole kodus-õpime kuulmise järgi. Emadepäeva laul-kordame.
04.05 Nuku hällilaul. Mk pala. Metsamuusika-kuulmise järgi. Metsahelid.

10.05 Kevadaeg-õpime kuulmise ja noodi järgi. Metsamuusika-kordav laul. Plokkflöödipala.
11.05 Võilill-õpime kuulmise järgi. Kevadaeg-kordav laul.

16.05 Konna perekond, suvekuud. Kaks kalameest-õpime kuulmise järgi. MK pala.
17.05 Väike luiskaja, Liblikas-kuulmise järgi. Töölehe täitmine. Plokkflöödi pala kordamine.

24.05 Triinud-õpime kuulmise järgi. Veerandi jooksul õpitud teadmiste ja oskuste kordamine.
25.05 Pilvepildid-õpime kuulmise järgi,. tervitus suvele. Aasta jooksul õpitu kordamine,. Lemmiklaulude kordamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab kirjutada rütme noodijoonestikule, teab PAUSI, TA, TI-TI, TA-A vältusi; meetrumi, takti ja taktimõõdu, piano ja forte mõistet, oskab määrata taktijoonte asukohta. Suudab saata laule keha-, plaat- ja rütmipillidel. On tutvunud kuuldeliselt astmetega SO, MI, RA, JO. Omab kuulamisharjumust ja teab ilmeka laulmise põhitõdesid.

Hindamine üles

Õpilastele antakse sõnalisi hinnanguid lähtuvalt oodatavatest õpitulemustest (vt ainekaardi osa „Milliseid oskusi õpilased saavad“). Kokkuvõttev hinnang märgitakse 2 korda aastas poolaasta lõpus sõnaliselt: T= „tead ja kasutad“, P= „pead veel harjutama” või O= „oskus omandamata“.
Hinnangu aluseks olevad õpitegevused on:
1. KIRJALIKUD TÖÖD: pildid, ülesanded töölehtedel
2. SUULISED VASTAMISED: laulude laulmine, rütmide taasesitamine kehapillil või plaksutades, koordinatsiooniülesannete täitmine, improvisatoorsete ülesannete täitmine.

Poolaasta lõpus õpilasele antav kokkuvõttev hinnang sisaldab järgmisi osaoskusi:
1. laulad ilmekalt ja õige kehahoiuga
2. saadad laule keha-, plaat- ja rütmipillidel
3. tunned kuuldeliselt astmeid SO, MI, RA, JO
4. tunned kuuldeliselt rütme TA, PAUS, TI-TI, TA-A
5. laulad peast 3-4 laulu, sh Kooli laulu
Konsultatsiooniaeg ja järelvastamised kokkuleppel õpetajaga.