Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 4d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. märts 2017. a. kell 13.58
Muudetud: 2. aprill 2017. a. kell 15.48

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

II kooliastme (4.-6.kl) kunstiõpetuses anname me mõtteid ja tundeid edasi nähtaval kujul. Me arendame tähelepanu, loovust ja eneseväljendusoskust läbi erinevate tehniliste võtete. Püüame kujundada terviklikku maailmapilti. Kunsti kaudu saadakse teadmisi erinevate väljendusvahendite ja kultuuride kohta, õpitakse tundma ennast ning mõtestatakse kunstide rolli ühiskonnas.
Praktiline kunstiga tegelemine arendab õpilase tundemaailma, intuitiivset ja loovat mõtlemist. Kunstil on oluline osa igapäevaelu rikastava ning emotsionaalselt tasakaalustava harrastusena. Kunstitegevused tasakaalustavad valdavalt verbaalset ning analüütilist mõtlemist teistes õppeainetes. Selle tulemus on terviklik mõtlemine, mis võimaldab läheneda loovalt probleemidele ning väärtustada erinevaid lahendusi ja lahendite mitmetahulisust. Kunstiga tegelemine avaldab positiivset mõju kõikide ainete õppimisele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 27.-31. 03
Kevade pilt
2. nädal. 3.-7. 04
Kevade pilt
3. nädal. 10.-14. 04
4. nädal. 17.-21. 04
5. nädal. 24.-28. 04
6. nädal. 1.-5. 05
7. nädal. 8.-12. 05
8. nädal. 15.-19. 05
9. nädal. 22.-26. 05

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* oskab teost esitleda, valikuid põhjendada
* oskab kujutada, väljendada, kujundada vaatluse ja mälu järgi
* oskab oma tööd kavandada
* tunneb lihtsamaid ruumilisuse edastamise võtted (esemete suurussuhted, perspektiiv)
* kasutab värvi kui väljendusvahendit
* oskab kujutada liikumist
* külastab poolaastas vähemalt ühte kunstiüritust ja/või kaasaegse kunsti näitust, mõtestab nähtut
* tunnetab oma huvisid ja võimeid
* on valmis katsetama uusi tehnikaid
* mõistab erinevate teoste sõnumeid ja eesmärki, uurib ja analüüsib neid (k.a. reklaam ja meedia)
* võrdleb kaasaja ja mineviku kultuurinähtusi
* oskab kasutada värvi- ja viltpliiatsit, õlipastelli ning guašši - ja akvarellitöödeks vajalikke materjale, vahendeid ja tehnikaid;
* oskab kasutada kujutamise ja kujundamise viise kunstiliseks eneseväljendamiseks;
* tunneb vormi-, värvi-, kompositsiooni-, perspektiivi- ja kirjaõpetuse lihtsamaid reegleid.

Hindamine üles

HINDAMISEL arvestatakse:
* töö vastavust teemale,
* väljenduslikkust ja kompositsiooni,
* meeleolu edastamist värvidega,
* lihtsate proportsioonireeglitega arvestamist,
* puhtust.

Kunstiõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Kokkuvõttev hinne "arvestatud" (A) või "mittearvestatud" (MA) tunnistusele II ja IV veerandi lõpul..