0 kaarti!
Autor: Tiiu Vöö ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja |
Loodud: 5. juuni 2014. a. kell 08.28
Muudetud: 5. juuni 2014. a. kell 09.40
Õppeaasta: 2013/2014
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, II kursus
Kestvus: 35 tundi
Õpime, et
*suhtestada ennast kodukoha, isamaa, Euroopa ja maailmaga
*osata tõlgendada, hinnata, talletada ja edastada ajaloolist infot
*mõista ja hinnata kaasaja sündmusi ajaloolises taustsüsteemis
*osata analüüsida ja hinnata ajaloolisi sündmusi ja protsesse
*osata leida tõendusmaterjali ajalooallikast ja hinnata allika usaldusväärsust
I nädal 25.-29.11.
1. §26+ §1.10 Kirjasõna ja kultuur
2. §27+ §1.10 Usk Rooma riigis
3. §29+ §1.11 Hiline Rooma keisririik
II nädal02.-06.12.
1. §27, §29+§1.9 Ristiusu teke ja levik
2. ROOMA KONTROLLTÖÖ: §1.5-1.12 va. §1.7 (+ §22-30)
3. §1+ §2.4 Mis on keskaeg? Ühiskond ja elu- olu.
III nädal 09.-13.12.
1. §2 Suur rahvasterändamine
2. §3 Bütsants
3. §4 + §2.2 Frangi Riigi kujunemine
IV nädal16.-20.12.
1. §5+ §2.2 Frangi riik karolingide ajal
2. §6+ §2.4 Feodaalsuhete kujunemine
3. Jõulumäng
V nädal 06.-10.01.
1. §7+ §2.3 Viikingid ja nende kultuur
2. §9 + §2.5 Lääne- Euroopa ristiusu kiriku kujunemine
3. §14 ja §15 Katoliku kirik kõrgkeskajal ja hiliskeskajal
VI nädal13.-17.01.
1. §17+§2.6 Ristisõjad
2. §13 + §2.7 Riigivõim kõrg- ja hiliskeskajal
3. §16 Rekonkista
VII nädal 20.-24.01.
1. §4-9 ja §13-17+ §2.2-2.6 KONTROLLTÖÖ
2. §20-21 Linnade teke, linnakultuur ja majandus
3. §22+ §2.8 Ülikoolid ja teadus
VIII 27.-31.01.
1. §26+ §2.10. Suured maadeavastused
2. §27 Indiaani kõrgkultuurid
IX nädal 03.-07.02.
1. §28 +§2.9 Humanism ja renessanss
2. Arutluse kirjutamine
Teemad:
a) Kuidas said suured maadeavastused võimalikuks?
b) Miks suutsid Eurooplased alistada indiaanlaste suured impeeriumid?
c) Kuidas muutsid humanism ja renessanss inimeste maailmapilti?
X nädal 10.-14.02.
08.02. §30 Saksa reformatsioon
14.02. §31 Luterlik reformatsioon
14.02. §32 veitsi reformatsioon
XI nädal17.-21.02.
1. §33 reformatsioon Inglismaal
2. §34 Ususõjad Prantsusmaal
3. §36 Madalmaade vabadusvõitlus
XII nädal 24.-28.02.
1. RÜHMATÖÖ §11, 24,37, 38 + §2.12Vene riik ja kultuur
2 §39 Teadus varauusajal
3.Kokkuvõte. Hinded
Oskab:
*rekonstrueerida minevikus elanud inimeste elu ja vaadelda maailma nende pilgu läbi
*analüüsida ajaloo probleeme
*leida, selekteerida, refereeridaanalüüsida ja hinnata primaarseid ja sekundaarseid ajalooallikaid
*analüüsida massimeedia informatsiooni
*esitada info läbitöötlemise tulemusi suuliselt, visuaalselt, kirjalikult; koostada teese, uurimusi ja arutlusi, töötada kaardiga
Mõistab ja teab:
*ajalooliste ajastute (esiaeg, vanaaeg, keskaeg ja uusaeg) põhisisu ja vaimulaadi
*maailma olulisi kultuurisaavutusi ja kultuuri järjepidavust
*Eesti ajalugu ja selle seoseid maailma ajalooga
*ühiskonnas toimuvaid muutusi ning arengu järjepidavust ajaloo vältel
*tänapäeva globaalprobleemide olemust
1.Kursuse jooksul toimub 3 arvestuslikku tööd
a) kaks kontrolltööd mahuga 20-25 punkti
b)arutlus
Nende tööde hinded on kohustuslikud. Kui õpilane puudub või kui töö ebaõnnestub, on tal õigus see 10 päeva jooksul peale töö tagastamist see uuesti teha. Aeg lepitakse kokku, vastamise vormi määrab õpetaja. Kui kursuse lõpus on tegemata 2 arvestuslikku tööd, on hinne 2, kui on üks võlg, on hinne 3
2. Kolm kodu- või tunnitöö hinnet võrduvad ühe arvestusliku töö hindega
3.Konsultatsioon teisipäeval 15.45-16.30 klassis 409, järelvastamine 10 päeva jooksul peale tööde tagastamist kokkulepitud ajal. Igal õpilasel on õigus mitterahuldavat hinnet üks kord parandada.