Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tööõpetus: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Reelia Kolk

klassiõpetaja

Loodud: 8. jaanuar 2021. a. kell 13.39
Muudetud: 8. jaanuar 2021. a. kell 13.39

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuses on rõhuasetus viie osaoskuse kujundamisel:
1) töö kavandamine;
2) erinevate materjalide tundmine ja kasutamine, materjalide omaduste võrdlemine;
3) tööharjumuste kujundamine, lihtsamate tööriistade käsitsemine ja õigete esmaste töövõtete rakendamine;
4) erinevate tööviiside loov rakendamine, sh iseseisva ja koos töötamise oskuse kujundamine;
5) säästliku ja teadliku tarbimisoskuse kujundamine.

Tööõpetust iseloomustab loov käeline aktiivsus, mis on oluline õpilaste füsioloogilises ja vaimses arengus. Tööülesannete valikul lähtutakse eesmärgist arendada õpilaste vaimseid ja füüsilisi võimeid: motoorikat, tähelepanu, silmamõõtu, ruumitaju, kujutlusvõimet jm. Oluline on arendada oma töö kavandamise oskust, kasvatada iseseisvust otsustusi tehes ning kujundada leidurivaistu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Nädal 11.01-15.01
Minu vaheaeg. (A3 paber, värvipliiatsid) Oma vaheajast rääkimine, töö alustamine ning arutelu valmis töödest.
Soovid õpetajale pildis

nädal 18.01-22.01
Linnukesed oksal (vesivärvid, linnud)(https://www.pinterest.com/pin/796855727815901591/, https://www.pinterest.com/pin/796855727816156629/)
Naljapilt (koomiks)

nädal 25.01-29.01
Pääsuke traadil https://www.pinterest.com/pin/549720698253159024/
Minu vapp (oma vapi välja mõtlemine, vabatehnika)

nädal 1.02-5.02
Talverõõmud (A3, guaššvärvidid)
Minu kodu (A4, värvipliiatsid)

nädal 8.02-12.02
Sõbrapäeva meisterdused (kaardid, ehted)
Pilt sõbrast.

nädal 15.02- 19.02
Vastlakukkel. Uisud. Vurr.

Nädal 22.02- 26.02 vaheaeg

Nädal 1.03-5.03
Taustpaberi valmistus.
Talvepilt- taustale lumikellukeste maalimine, erinevate materjalide kasutamine(vatt, kile...).

Nädal 8.03-12.03
Kollaaž rühmatöö (neli gruppi) https://www.pinterest.com/pin/94505292159686005/
Järjehoidjad

Nädal 15.03-19.03
Mustripilt sõbrale
Õunapuud. (guašid, vatitikud).

Nädal 25.03-26.03
Pajuoksad (must õlipastell, vesivärvid)
Jänesed (sokist)

Nädal 5.04- 9.04
Aastaajad (värviline paber, rühmatöö)
Tulbid. https://www.pinterest.com/pin/185632815869056391/ (vaja kahvleid, A 3 paber).

Nädal 12.04-16.04
Pesulõksu hiir, nägu (https://www.pinterest.com/pin/850898923324828578/)
Voltimine (paat)

19.04-23.04
Kevad looduses (rasvakriit, vesivärv)
Sinililled (guašš)

Nädal 26.04- 30.04 vaheaeg

Nädal 3.05-7.05
Minu ema portree.
Kaart emadepäevaks.

Nädal 10.05-14.05
Minu emotsioon https://www.pinterest.com/pin/646125877773971549/
3D lilled ja liblikad https://www.pinterest.com/pin/351912458503300/ , https://www.pinterest.com/pin/513551163764285022/

Nädal 17.05- 21.05
Kevadlilled (õlipastell)
Kalamäng https://www.pinterest.com/pin/367606388330295294/
Liblika maalimine.

Nädal 24.05-28.05
Kataloogitöö
Illustratsioon muinasjutule

Nädal 31.05- 4.06
Plakat: SUVI
Head soovid suvesse (vabatehnikas töö)

Nädal 07.06-11.06


Õpetaja võtab õiguse teemasid vahetada või muuta.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
*kasutab materjale säästlikult
*tutvub erinevate tehnikatega
*oskab kujundada ja konstrueerida ruumis ja tasapinnal
*oskab iseseisvalt töötada, arvestades töö teostamisel tööle seatud ülesandeid ja eesmärke
*oskab töökohta tööks organiseerida
*täidab töötades ohutusnõudeid
*tagab korra ja puhtuse töökeskonnas

Hindamine üles

Tööõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut
Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna
Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.
Sõnaline hinnang.

II poolaasta lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
1. Oskad kasutada õpitud töövõtteid.
2. Teed oma tööd hoolikalt.

Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tead, kasutad, oskad
P- pead veel harjutama
O- oskus omandamata

Konsultatsioon kell 13.00-13.45 ruumis 109