Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 27. november 2020. a. kell 14.16
Muudetud: 27. november 2020. a. kell 15.04

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetust õppides kujunevad alusteadmised teiste loodusteaduslike ainete õppimiseks. Luuakse alus teadusliku mõtteviisi kujunemisele. Kujuneb loodusvaldkonnast huvituv inimene, kes märkab ja teadvustab keskkonnaprobleeme.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.11.-04.12
Kordamine
Kontrolltöö "Järved"
7.-11.12
Loomade kohastumused eluks vees
Kordamine
14.-18.12
Taimede kohastumused eluks vees
Kordamine
21.-22.12
Jõulutegevused
VAHEAEG
11.-15.01
Veekogu kui elukooslus
Järvede taimed
18.-22.01
Järves elab palju selgrootuid
Selgroogsed loomad järves
25.-29.01
Taimed jões
Loomad jões. Selgrootud ja kalad
01.-05.02
Loomad jões. Imetajad ja linnud
Kordamine
08.-12.02
Kontrolltöö nr 5. Jõgede ja järvede elustik
Kontrolltöö analüüs, huvitavat teabekirjandust
15.-19.02
Õhk ja õhu koostis
Õhu omadused I
VAHEAEG
01.-05.03
Õhu omadused II
Tuul on õhu liikumine
08.-12.03
Kordamine
Loodusfilmi vaatamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1)tunneb huvi looduse uurimise vastu ja väärtustab uurimistegevust;
2)väärtustab säästvat eluviisi ja toimib keskkonnateadliku veetarbijana;
3)võrdleb tahkeid, vedelikke ja gaase nende üldiste omaduste seisukohast (kuju, ruumala);
4)teab, et veeaur on aine gaasilisena ja selle üldised omadused on samasugused nagu õhul;
5)võrdleb jääd, vett ja veeauru;
6)teab, et vesi jäätumisel paisub, ja põhjendab jää ujumist vees;
7)teab, et veeaur on vesi gaasilises olekus;
8)teab, et jää sulamistemperatuur on sama mis vee tahkumis(külmumis)temperatuur;
9)nimetab jää sulamis- ja keemistemperatuuri;
10)kirjeldab vee keemist;
11)kirjeldab veeauru kondenseerumist keeva vee kohal (külm keha ja niiske õhu jahtumine);
12)kirjeldab vee soojuspaisumise katset ja kujutab vaadeldavat joonisel;
13) põhjendab, miks vett soojendatakse anuma põhjast;
14) kirjeldab märgamist ja mittemärgamist ning toob näiteid märguvatest ja mittemärguvatest ainetest, kirjeldab kapillaarsuse katseid ja toob näiteid kapillaarsuse ilmnemisest looduses;
15)kirjeldab vee puhastamise katseid;
16)hindab kodust tarbevee hulka ööpäevas ja teeb ettepanekuid tarbevee hulga vähendamiseks;
17) teeb juhendi järgi vee omaduste uurimise ja vee puhastamise katseid;
18) selgitab põhjavee kujunemist
19) kirjeldab joogivee saamise võimalusi ning põhjendab vee säästliku tarbimise vajadust;
20) toob näiteid inimtegevuse mõju ja reostumise tagajärgede kohta veekogudele
21)teavad, milliste omadustega jõed ja järved asuvad Eesti erinevates piirkondades
22)teavad , millised on taimede ja loomade kohastumused eluks vees
23)teavad jõe taimestikku ja loomastikku

Hindamine üles

Õpilane saab trimestri jooksul hinded kontrolltöö , praktiliste ülesannete soorituse ja suulise selgituse eest. Valikuliselt hinnatakse töövihiku ülesannete ja iseseisvate tunnitööde täitmist.
SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta

KIRJALIKUD TÖÖD:
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul tööd järele ei vastata.
Kokkuvõtvate hinnete kujunemisel trimestri lõpus võetakse arvesse nii kontrolltööde hindeid kui ka protsessi hindeid.
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 või kokkuleppel õpetajaga