Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tööõpetus: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 26. oktoober 2020. a. kell 13.12
Muudetud: 26. oktoober 2020. a. kell 16.02

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuses on rõhuasetus viie osaoskuse kujundamisel:
1) töö kavandamine;
2) erinevate materjalide tundmine ja kasutamine, materjalide omaduste võrdlemine;
3) tööharjumuste kujundamine, lihtsamate tööriistade käsitsemine ja õigete esmaste töövõtete rakendamine;
4) erinevate tööviiside loov rakendamine, sh iseseisva ja koos töötamise oskuse kujundamine;
5) säästliku ja teadliku tarbimisoskuse kujundamine.

Tööõpetust iseloomustab loov käeline aktiivsus, mis on oluline õpilaste füsioloogilises ja vaimses arengus. Tööülesannete valikul lähtutakse eesmärgist arendada õpilaste vaimseid ja füüsilisi võimeid: motoorikat, tähelepanu, silmamõõtu, ruumitaju, kujutlusvõimet jm. Oluline on arendada oma töö kavandamise oskust, kasvatada iseseisvust otsustusi tehes ning kujundada leidurivaistu.

Õpetaja kavandab tööülesanded nii, et lubatud ja oodatud oleksid mitmesugused lahendused ning õpilastel jääks võimalus rakendada fantaasiat.
Pööratakse tähelepanu tööle ja tulemuse esteetilisusele. Arutletakse leitud põnevate ideede üle ning innustatakse loovast tegevusest rõõmu tundma. Igal
õppeaastal tehakse ühistöid või korraldatakse aineprojekte. Nende käigus õpitakse koos teistega töötama, üksteist abistama, teiste arvamusi arvestama
ja oma arvamusi põhjendama. Kuna tööõpetuse tundide põhisisu on loominguline praktiline tegevus, täidab see aine ka emotsionaalselt tasakaalustavat
ülesannet.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3. - 6. sept
Õuevahetunnis koolihoovis kasvavate puudega tutvumine. Kuusk, mänd, kask, hobukastan, kadakas, vaher, pihlakas.
Töö: sügisesed lehed
Vajalikud vahendid: lauakate, õlipastellid, paber (õpetajalt).
Jätkub järgmises tunnis.

9. - 13. sept
Lugu hoidiste tegemistest. Mida pannakse sügisel purki. Miks aiasaadusi purki paneme? jm arutelu.
Šabloon õpetajalt (purk).
Vajalikud vahendid: vesivärvid, paber, veetops, pintsel, alusmatt lauale.
Jätkub järgmises tunnis.

16. - 20. sept
Lugu hoidiste tegemistest. Mida pannakse sügisel purki. Miks aiasaadusi purki paneme? jm arutelu.
Šabloon õpetajalt (purk).
Vajalikud vahendid: vesivärvid, paber, veetops, pintsel, alusmatt lauale.

23. - 27. sept
Jätkub töö hommikuringis tutvutud külalisega.
Päevalille joonistamine.
Vajalikud vahendid: guašid, veetops, pintsel, lauakate.
Valminud töö paneb õpilane kuivatussahtlisse.
Näitus klassi seinal.

30. sept - 4. okt
Õpetajate päev. Portree õpetajast.

7. - 11. okt
Videoõpetus: https://www.youtube.com/watch?v=iACPqwGIgOU
Vajalikud vahendid lauale: värviline paber, käärid.
Lõigata ristkülikukujulisest paberist välja ruut.
Õpetusvideo: https://www.youtube.com/watch?v=PPxi1dIWRws

14. - 18. okt
Metsapostkaart. Joonistuskonkurss.

19.-24. oktoober VAHEAEG

26. okt - 30. okt
* Mardipäeva maski meisterdamine

2.-6. nov
*Mardipäeva kostüümide ja maskide näitus klassis ja aula ees. Näituse korraldamine.

9. - 13. nov
* Isa portree (õlipastellid)
* Isadepäeva kaart e (A4 teksti "Superkangelane" kaunistamine)

11. - 15. nov
*Sügisvärvides lõvi
https://www.pinterest.com/pin/423408802471321626/
Vajalikud vahendid: vahtralehed, vesivärvid, pintsel, tops, lauakate.

16.-20. november
* Marmoreerimine. Õpetajal olemas vajalikud vahendid.
Vajalikud vahendid: A4 paber, marmoreerimisvärvid, anum veega.
Vajalik ja tuua selleks tunniks kooli A4 pildiraam.
https://www.pinterest.com/pin/494621971574590474/
https://www.pinterest.com/pin/188940146855634228/


23.-27. november (I trimestri viimane tund)
*Marmoreerimine jätkub.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
- kasutab materjale säästlikult;
- valib erinevaid töötlemisviise ja -vahendeid;
- käsitseb õigesti ning ohutult enim kasutatavaid töövahendeid;
- kasutab paberit ning kartongi tasapinnaliste ja ruumiliste esemete valmistamisel;
- modelleerib ja meisterdab erinevatest materjalidest esemeid;
- valmistab väiksemaid tekstiilmaterjalist esemeid.

Hindamine üles

I kooliastmes kasutatakse kokkuvõtva hindamisena tööõpetuses sõnalist hinnangut arvestatud (A) või mittearvestatud (MA) – POOLAASTAS või IGA TRIMESTRI LÕPUS. Kokkuvõtvas hinnangus peab selgelt kajastuma, kuivõrd taotletud
õpitulemused on saavutatud.

I trimestri lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
1. Kuulad ja toimid õpetaja juhendamise järgi.
2. Oskad kasutada õpitud töövõtteid.
3. Teed oma tööd hoolikalt ja viid alustatu lõpuni.

Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tead, kasutad, oskad
P- pead veel harjutama
O- oskus omandamata
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.

Poolikuks jäänud töid saab õpilane teha järgi kokkuleppel õpetajaga iga päev alates 13.00.