Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 1a, 1a P, 1a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 5. oktoober 2020. a. kell 17.06
Muudetud: 5. oktoober 2020. a. kell 17.06

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

1. klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scratch. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Sissejuhatus programmeerimisse, kooli arvutiklassiga tutvumine.

2. nädal
Arvutihiire kasutamise mängud

3. nädal
Klaviatuurimängud

4. nädal
Mõtlemis- ja loogikamängud

5. nädal
Mõtlemis- ja loogikamängud

6. nädal
Programmeerimisega seotud mängud / LEGO WeDo robotite ehitamine

7. nädal
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine

8. nädal
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine

9. nädal
Tutvumine Scratch keskkonnaga / LEGO WeDo robotite ehitamine

10. nädal
Scratch: kassi liigutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine

11. nädal
Scratch: mitme tegelaskuju integratsioon / LEGO WeDo robotite ehitamine

12. nädal
Scratch: hääle kasutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine

13. nädal
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

14. nädal
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

15. nädal
Scratch: animatsioonide vaatamine / LEGO WeDo robotite ehitamine

16. nädal
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

17. nädal
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

18. nädal
Scratch: mängude mängimine / LEGO WeDo robotite ehitamine

19. nädal
Kursuse tööde vaatamine, tagasiside

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:

- on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
- oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
- on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
- tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
- oskab Scratch keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
- oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Peamine õppesisu on tunnis ette nähtud praktiliste ülesannete sooritamine. Hindamine on arvestluslik. Praktiliste ülesannete lahendamisel pakutakse kõigile edutunde kogemust. Vajadusel diferentseeritakse õppeülesandeid.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Oskad arvutis sisse ja välja logida.
Oskad trükkida internetiaadressi.
Oskad kasutada arvutihiirt ja klaviatuuri.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel järgmised tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata