0 kaarti!
Autor: Maarja Vahter HEV koordinaator |
Loodud: 30. august 2020. a. kell 15.47
Muudetud: 9. september 2020. a. kell 19.49
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Loodusõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane:
* tunneb huvi looduse vastu, huvitub looduse uurimisest ja loodusainete õppimisest
* oskab sihipäraselt vaadelda loodusobjekte, teha praktilisi töid ning esitada tulemusi
* rakendab loodusteaduslikke probleeme lahendades teaduslikku meetodit õpetaja juhendamisel
* valdab teadmisi loodusobjektidest ja -nähtustest ning elus- ja eluta keskkonna seostest
* mõistab inimtegevuse ja looduskeskkonna seoseid ning väljendab hoolivust ja lugupidamist kõigi elusolendite vastu
* oskab leida loodusteaduslikku infot, mõistab loetavat ja oskab luua lihtsat loodusteaduslikku teksti
* rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
* väärtustab elurikkust ja säästvat arengut.
Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele.
1 - 6. september (1. nädal)
7. - 13. september (2. nädal)
14. - 20. september (3. nädal)
21. - 27. september (4. nädal)
28. september - 4. oktoober (5. nädal)
12. - 18. oktoober (7. nädal)
19. - 25. oktoober (8. nädal) - VAHEAEG
26. oktoober - 1. november (9. nädal)
2. november - 8. november (10. nädal)
9. november - 15. november (11. nädal)
16. - 22. november (12. nädal)
23. - 29. november (13. nädal)
II Trimester
30. november - 6. detsember (14. nädal)
7. - 13. detsember (15. nädal)
14. - 20. detsember (16. nädal)
21. - 23. detsember (17. nädal)
Jõulunädal.
Õppeaine kaudu kujundatakse õpilastes loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust, mis sisaldab järgmist:
1) loodusteaduslikud teadmised.
Loodusõpetuse õppimise kaudu kujuneb õpilastel arusaam loodusest kui tervikust. Õpitakse märkama seoseid looduses, mõistma looduse toimimise seaduspärasusi.
2) praktilised oskused ja loodusteadusliku meetodi rakendamine.
Arendatakse edasi loodusteaduslikke uurimisoskusi. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Kujuneb oskus teaduslikult ja loovalt mõelda ning probleeme lahendada, sõnastada katsega kontrollitavaid väiksema mahuga teadusküsimusi või -hüpoteese.
Õppe korraldamine põhineb looduse vahetul kogemisel ning eakohastel tegevustel, kasutades praktilist tegevust looduse objektidega või nende mudelitega. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ja analüüsima nende võimalikke tagajärgi.
3) loodusteaduslike küsimustega tegelemist toetavad hoiakud ja väärtushinnangud.
Õpilane õpib märkama ja mõistma inimese sõltuvust looduskeskkonnast ning inimtegevuse mõju looduskeskkonnale. Omandatakse positiivne hoiak kõige elava suhtes. Kujunevad keskkonnahoiakud - arendatakse tahet ja valmisolekut kaitsta looduskeskkonda ning kujundatakse säästvaid väärtushinnanguid ja hoiakuid.
Õpikeskkond on aktiivne, õpilaskeskne ja probleemipõhine. Õpe on seotud igapäevaeluga ning soodustab sisemise õpimotivatsiooni kujunemist.
Hinnatakse õpilase teadmiste ja oskuste vastavust ainekavas taotletavatele õpitulemustele, suuliste vastuste, sealhulgas esituste ning kirjalike tööde alusel, võttes arvesse õpilase individuaalseid iseärasusi ja mõtlemistasandite arengut. Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut ja õpimotivatsiooni.
Õpitulemusi hinnatakse sõnaliste hinnangute ja numbriliste hinnetega. Iga trimestri lõpus kokkuvõttev hinne, õppeaasta lõppedes aastahinne.
SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi.
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta.
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi.
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu.
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta.
KIRJALIKUD TÖÖD:
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui trimestri lõpuks tööd järele ei vastata.
* Käitumisele (nagu huvi tundmine, tähtsuse mõistmine, väärtustamine, vajaduste arvestamine, käitumine looduses ja reeglite järgimine) antakse hinnanguid.
* Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu, kuid parandatakse ka õigekirjavead, mida hindamisel ei arvestata.
Konsultatsioon ruumis 300a.