0 kaarti!
Autor: Inga Engso klassiõpetaja Kontakt: Inga.Engso@nooruse.edu.ee |
Loodud: 30. august 2020. a. kell 12.55
Muudetud: 11. november 2020. a. kell 14.03
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester
Kestvus: 1 tund nädalas
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.
Õpilased kasutavad visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/
Lisaks tegelevad lapsed LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.
2.-04. september
Meenuta - mis on programmeerimine?
(Programm, käsklused, reeglistik (käskude rida), arvutiklassi kasutamine).
7.-11. september
Hiire kasutamise mängud
(Sisselogimine, internetiaadress, arvutimängud, arvutihiir)
14.-18. september
Klaviatuuri mängud
21.-25. september
Mõtlemismängud
28. september-2. oktoober
Mõtlemismängud
5.-9. oktoober
Loogikamängud/ Programmeerimismängud
12.-16. oktoober
BlueBotid
VAHEAEG
26.- 30. oktoober
LEGO WeDo-sissejuhatus (Jänku-Jussi robootika õppemultifilmid)
2.- 6. november
Scratch platvorm, kordamine (Programmeerimine, keskkond, platvorm, käsud, blokid, tööekraan)
9.-13. november
LEGO WeDo
16.-20. november
Scratch (Joonistamine, tegelaste loomine ja liigutamine)
23.-27. november
LEGO WeDo
30.-4. detsember
Scratch (Kujundite loomine)
7.-11. detsember
LEGO WeDo
14.-22. detsember
BlueBotid
VAHEAEG
11.-15. jaanuar
LEGO WeDo
18.-22. jaanuar
Scratch - animatsiooni projekt (Sprait/tegelane, lava/taust, käsud ja käsublokid, teated)
25-29. jaanuar
Animatsiooni projekt (Tegelaste liigutamine, kõne lisamine, teated, efektid)
1.- 5. veebruar
Animatsiooni projekt (Projekti viimistlus, lõpetamine, jagamine)
8.-12. veebruar
Roboti projekt: joonistamine ja taust
15.-19. veebruar
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
VAHEAEG
1.-5. märts
LEGO WeDo
8.-12. märts
LEGO WeDo
15.-19. märts
LEGO WeDo
22.-26. märts
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
29.-2. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
5.-9. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
12.-16. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine
VAHEAEG
26.- 30. aprill
LEGO WeDo
3.-7. mai
LEGO WeDo
10.-14. mai
LEGO WeDo
17.-21. mai
LEGO WeDo
24.-28. mai
Oma lemmikprojektiga tegelemine
31.- 4.juuni
Oma lemmikprojektiga tegelemine/ Aasta tööde kokkuvõte
7.-11. juuni
Praktikapäevad
Kursuse lõpul õpilane:
-on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
-oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
-tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
-oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
-oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida
Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid.
Trimestrite lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta.
Osaoskused
I trimestril:
-Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
-Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
II trimestril:
-Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
-Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
III trimestril:
-Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
-Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00