Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Kannik

väikerühma õpetaja

Kontakt: Katrin.Kannik@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. august 2020. a. kell 10.48
Muudetud: 9. detsember 2020. a. kell 09.39

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

Õpilased kasutavad visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2.-04. september
Meenuta - mis on programmeerimine?
(Programm, käsklused, reeglistik (käskude rida), arvutiklassi kasutamine).

7.-11. september
Hiire kasutamise mängud
(Sisselogimine, internetiaadress, arvutimängud, arvutihiir)

14.-18. september
Klaviatuuri mängud

21.-25. september
Mõtlemismängud

28. september-2. oktoober
Mõtlemismängud

5.-9. oktoober
Loogikamängud/ Programmeerimismängud

12.-16. oktoober
BlueBotid

VAHEAEG

26.- 30. oktoober
LEGO WeDo-sissejuhatus (Jänku-Jussi robootika õppemultifilmid)

2.- 6. november
Scratch platvorm, kordamine (Programmeerimine, keskkond, platvorm, käsud, blokid, tööekraan)

19.-13. november
LEGO WeDo

16.-20. november
Scratch (Joonistamine, tegelaste loomine ja liigutamine)

23.-27. november
LEGO WeDo

30.-4. detsember
Scratch (Kujundite loomine)

7.-11. detsember
LEGO WeDo

14.-22. detsember
BlueBotid

VAHEAEG

11.-15. jaanuar
LEGO WeDo

18.-22. jaanuar
Scratch - animatsiooni projekt (Sprait/tegelane, lava/taust, käsud ja käsublokid, teated)

25-29. jaanuar
Animatsiooni projekt (Tegelaste liigutamine, kõne lisamine, teated, efektid)

1.- 5. veebruar
Animatsiooni projekt (Projekti viimistlus, lõpetamine, jagamine)

8.-12. veebruar
Roboti projekt: joonistamine ja taust

15.-19. veebruar
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

VAHEAEG

1.-5. märts
LEGO WeDo

8.-12. märts
LEGO WeDo

15.-19. märts
LEGO WeDo

22.-26. märts
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

29.-2. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

5.-9. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

12.-16. aprill
Roboti projekt: nuppude programmeerimine

VAHEAEG

26.- 30. aprill
LEGO WeDo

3.-7. mai
LEGO WeDo

10.-14. mai
LEGO WeDo

17.-21. mai
LEGO WeDo

24.-28. mai
Oma lemmikprojektiga tegelemine

31.- 4.juuni
Oma lemmikprojektiga tegelemine/ Aasta tööde kokkuvõte

7.-11. juuni
Praktikapäevad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
-on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
-oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
-tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
-oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
-oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid.
Trimestrite lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta.

Osaoskused
I trimestril:
-Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
-Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

II trimestril:
-Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
-Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

III trimestril:
-Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
-Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.

Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata

Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00