Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 8. märts 2020. a. kell 13.16
Muudetud: 8. märts 2020. a. kell 13.16

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Loodusõpetus aitab õpilastel omandada üldised alused looduskeskkonna terviklikuks tajumiseks ning esmaste seoste mõistmiseks inimese ja tema elukeskkonna vahel. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ja analüüsima nende võimalikke tagajärgi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
1) Elutingimused soos. Õ lk 40–43
2) Kuidas soo tekib? Õ lk 44–45 https://docs.google.com/presentation/d/1T-wM2puidTSTJ8bV4PJSkN5uqfLZfXoWulfAwuumwL4/present?slide=id.i67
3) Soo areng. Madalsoo, siirdesoo ja raba. Õ lk 46–49

2. nädal
1)Rabataimed. Õ lk 50–53
2) Ettekanded rabataimedest.
3) Raba loomastik. Õ lk 54–57

3. nädal
1)Ettekanded raba loomadest.
2) Vabariigi aastapäev
3)Soode tähtsus ja kasutamine. Õ lk 58–61

4. nädal
1)Sood ja sookaitsealad Eestis. Õ lk 62–65
2) Kordamine
3) Kontrolltöö: soo 27.02-03.03

5. nädal
1)Taastuvad ja taastumatud loodusvarad. Õ lk 68–71
oodus6petus_5kl_ettekanded - WordPress.com
http://www.eea.europa.eu/et/quicklinks/educational/honoloko-kids-zone
2) Loodusvarad energiaallikatena. Õ lk 72–75
3) Energiatarbe uurimuste analüüs

6. nädal
1) Eesti loodusvarad, nende kasutamine ja kaitse. Õ lk 76–79
2) Eesti maavarad. Õ lk 80–83
3) Kordamine

7. nädal
* Loodusvarad energiaallikana
* Eesti loodusvarad ja nende kaitse
* Eesti maavarad

8. nädal
* Kordamine kontrolltööks
* Kontrolltöö
* õppekäik Saaremaa Muuseumisse. Vaatame Saaremaa sisse

9. nädal
* Kontrolltöö
* Filmi vaatamine Eesti maavaradest
http://learningapps.org/1537859

10. nädal
* Inimese mõju keskkonnale
* Loodus ja keskkonnakaitse Eestis.
* Esitluse koostamine ühe Eestis asuva kaitseala kohta.

11. nädal
* Esitluse koostamine ühe Eestis asuva kaitseala kohta.
* Esitluse läbiviimine klassile
* Esitluse läbiviimine klassile

12. nädal
* Rahvuspargid
* Niit kui Eesti kõige liigirikkam kooslus
* Niit kui Eesti kõige liigirikkam kooslus, plakati tegemine.

13. nädal
* Niit kui Eesti kõige liigirikkam kooslus,plakati tegemine.
* Õppekäik Kudjape prügilasse
* Pärandkooslused ja nende kaitse

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Mis on soo? Kuidas tekib turvas? Milline on taimede kasvukeskkond soos?
Kus võib tekkida soo? Kui kaua võtab soo tekkimine aega? Miks mõni järv kinni kasvab?
Millised on soo kolm arenguastet? Millised taimed kasvavad madalsoos, siirdesoos ja rabas? Mis on älved ja laukad?
Miks on rabataimestik liigivaene? Millised on rabataimede kohastumused? Mis puud kasvavad rabas?
Miks leidub rabas palju sääski? Millised linnud pesitsevad rabas? Miks elab rabas vähe imetajaid?
Miks on sood olulised? Milleks kasutab inimene turvast? Mis ohustab soid?
Miks on Eestis palju soid? Kus asuvad suurimad sookaitsealad? Kuidas soos liikuda?
Mis on loodusvarad? Miks kõik loodusvarad ei taastu? Kuidas säästa taastumatuid loodusvarasid?
Mis on energia? Millest toodetakse elektrienergiat? Kuidas mõjub elektri tootmine keskkonnale?
Õpilane märkab looduse ilu ja erilisust, tunneb huvi Eesti looduse ja selle uurimise vastu;
väärtustab bioloogilist ja maastikulist mitmekesisust ning säästvat eluviisi; mõistab, et inimene on looduse osa ning inimeste elu sõltub loodusest, suhtub loodusesse säästvalt;
toimib keskkonnahoidliku tarbijana; märkab kodukoha ja Eesti keskkonnaprobleeme ning on motiveeritud osalema eakohastel keskkonnakaitseüritustel; selgitab looduskaitse vajalikkust, toob näiteid kaitsealade, kaitsealuste liikide ja üksikobjektide kohta; iseloomustab kaardi järgi kaitsealade paiknemist Eestis, sh oma kodukohas; põhjendab niidu kui Eesti liigirikkaima koosluse elurikkust ja kaitsmise vajalikkust; selgitab keskkonnakaitse vajalikkust; põhjendab olmeprügi sortimise ja töötlemise vajadust ning sordib olmeprügi; analüüsib enda ja oma pere tarbimist ning hindab selle mõju keskkonnale; toob näiteid kodukoha ja Eesti keskkonnaprobleemide kohta ning pakub nende lahendamise võimalusi; teab organismide kaitsmise vajadust ja erinevate liikide kaitsemeetmeid Eestis; nimetab Eesti tähtsamaid pärandkooslusi;
teab niidu liigirikkuse kujunemise põhjuseid; eristab liigikaitset ja keskkonnakaitset.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi.
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta.
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi.
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu.
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta.

KIRJALIKUD TÖÖD:
Töö hinne tuletatakse punktide koguarvust.
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-44 %
hinne "1" - 0-19 %

Kui kodune töö on tegemata, siis tuleb see teha ära samal päeval õpitoes, kohale ilmumata asendub töö hindega "1", seda järele vastata ei saa! Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist.

Trimestri kokkuvõtva hinde kujunemisel võetakse arvesse nii arvestuslikke hindeid kui ka jooksvaid hindeid.

Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.

Konsultatsioonid ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.00-14.45 ruumis 407 või muul aja kokkuleppel õpetajaga.