Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. november 2019. a. kell 08.05
Muudetud: 19. november 2019. a. kell 09.48

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11
Häälikuühendi õigekiri õ lk 42 , h 90 - 92, tv h 66 - 68
Häälikuühendi õigekiri õ h 93, 94, 95 ; TV h 69 - 70
Kaashäälikuühendi erandid õ lk 44, h 98 - 100, tv h 71 - 73
02. - 06.12
Kaashäälikuühendi erandid õ h 101, 102; TV h 74 - 76
Sulghäälikute naabrid õ lk 46, h 105, 107; TV h 77 - 80
Sulghäälikute naabrid TV h 81 - 83 Etteütluse harjutamine
09. - 13.12
Etteütlus. Kordamine kontrolltööks tv lk 40 - 41
Kontrolltöö : i ja j õigekiri, h sõna algul, häälikuühendi õigekiri, kaashäälikuühendi erandid, sulghäälikute naabrid;
Nimi ja nimetus õ lk 50 - 51, h 108 - 110, tv h 84 - 86
16. - 20.12
Nimi ja nimetus õ h 111, 112; TV h 87 - 89
Nimi ja nimetus õ h 113, tv h 90 - 91
Jõuluüritused
Vaheaeg 21. 12 - 05.01
06. - 10.01
Kohanimed. Õ lk 54, h 115 - 116, tv h 92, 93
Kohanimed õ h 118 -119, tv h 94 - 97
Kohanimed Tv h 98 - 100
13. - 17.01
Üritused ja ajaloosündmused. Õ lk 56, h 121, 122, 123; tv h 101 - 103
Üritused ja ajaloosündmused õ h 124, 125; tv h 104 - 106
Pealkirjad õ lk 58, h 126 - 128, tv h 107 - 110
20. - 24.01
Pealkirjad õ h 129, 130; tv h 111 - 114
Etteütluse harjutamine
Etteütlus Kokkuvõte õ lk 74
27. - 31.01
Kordamine kontrolltööks tv lk 66 - 67
KONTROLLTÖÖ ( suur algustäht, jutumärgid, nimed ja nimetused )
Sissejuhatus- Õ lk 75, kõnekäändude ja vanasõnade tähenduse selgitamine; fakt ja arvamuses.
03. - 07.02
Sõnu saame muuta sõnade liigitamine muutmisviisi ja tähenduse järgi õ lk 76 - 77, h 149 - 151, tv h 1 - 4
Sõnu saame muuta õ h 152 - 154, tv h 5 - 7
Lähemalt käändsõnadest õ lk 80, h 156, tv h 8 - 11
10. - 14.02
Lähemalt käändsõnadest õ h 157, tv h 12 - 15
Kirjeldamine, kirjelduse ülesehitus; Õ lk 82 - 83 , h158 - 159, tv h 16–18
Esemete, olendite, inimeste kirjeldamine. Õ h 160 - 162 , tv h 19 - 21
17. - 21.02
Kordamine ja harjutamine kontrolltööks. TV lk 14 - 15
Kontrolltöö (käändsõnad ,nimi-, omadus, arv- ja asesõna), pöördsõnad (tegusõnad) ja muutumatud sõnad; kirjeldamine)
Eesti päev
Vaheaeg 22.02 - 01.03
02. - 06.03
Käänamine. Ainsus ja mitmus. õ lk 88 - 89,h 164, 165 tv h 22 - 24
Ainsus ja mitmus õ h 166 - 168, tv h 26 - 27
Ainsus ja mitmus õ h 169 - 171, tv h 28
Kohakäänded (sisekohakäänded, väliskohakäänded). Õ lk 96–99, tv lk 22-23 harj 39–43. ÕS-i kohanimevalimikust õige vormi leidmine, kohanimede käänamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada; oskab alusteksti edasi arendada;
5) oskab koostada mõttekaarti ning kasutada seda oma elamustest ja juhtumistest kirjutades; oskab anda tagasisidet kaaslase tööle ning parandada oma tööd teistelt saadud tagasiside järgi;
6) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
7) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
8) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid;
9) tunneb käändsõna liike;
10) teab eesti keele käändeid ja nende küsimusi, eristab ainsust ja mitmust;
11) oskab põhikäände järgi moodustada teisi käändevorme, kontrollida käändevormi ÕS-ist;
12) tunneb lauses ära aluse ja öeldise
13) oskab küsimustele vastates lauset laiendada, käändsõnu täpsustada;
14) oskab pildi põhjal teksti koostada;
15) oskab korraldada küsitlust, teha vastuste põhjal järeldusi ning oma tööd tutvustada; teab suulise suhtlemise tavasid;
16) oskab eristada liht- ja liitlauset, oskab lihtlauseid liitlauseks ühendada ja kirjavahemärgistada;
17) teab arutleva teksti põhisosasid, oskab anda loetule, nähtule hinnangut ning seda põhjendada;
18) oskab sõnastada sündmuse põhjuse ja tagajärje

Hindamine üles

Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga või töö veatu
"4" - 2-4 ortograafia viga
"3" - 5-7 viga
"2" - 8-10 viga
"1" - vigu rohkem kui 10

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!)
Eesti keele kokkuvõttev hinne II trimestri lõpus kujuneb 2 kontrolltöö hindest, 2 etteütluse hindest, koduste tööde hinnetest ja kontrollharjutuste hinnetest. Kui hinne jääb kahevahele, siis on suurema kaaluga kontrolltöö ja etteütluse hinne.
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub ruumis 303 esmaspäeviti kell 14.45 -15.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Puudumise korral on õpilane kohustatud töö sooritama nädala jooksul pärast õppetööle naasmist.