Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusainete praktika (bioloogia): 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Gerta Nurk

bioloogiaõpetaja

Kontakt: Gerta.Nurk@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. oktoober 2019. a. kell 07.56
Muudetud: 31. oktoober 2019. a. kell 07.56

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli bioloogiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) tunneb huvi bioloogia ja teiste loodusteaduste vastu ning saab aru nende tähtsusest ja seostest igapäevaelus ning inimühiskonna ja tehnoloogia arengus;
2) on omandanud ülevaate elusloodusest, selle olulisematest protsessidest, organismide omavahelistest suhetest ja seostest eluta keskkonnaga ning kasutab korrektset bioloogiaalast sõnavara;
3) planeerib, teeb ja analüüsib loodusteaduslikke uuringuid ning esitab saadud tulemusi;
4) kasutab erinevaid infoallikaid ning hindab kriitiliselt neis sisalduvat teavet;
5) kasutab bioloogiat õppides tehnoloogiavahendeid, sh IKT võimalusi;
6) saab ülevaate bioloogiaga seotud elukutsetest ning bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkusest erinevates töövaldkondades;
7) arendab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust, loovust ja süsteemset mõtlemist ning on motiveeritud elukestvaks õppeks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I veerand
Sambla ja sambliku erinevused. Samblike rühmad. Lihhenoindikatsioon. Kooli ümbruse õhupuhtuse hindamine.

II veerand
Taimefüsioloogia.
Ainete liikumine varres. Osmoos.Taimelehest pigmentide eraldamine ja erinevate pigmentide tõestamine. Taimelehe õhulõhede vaatlemine mikroskoobiga

III veerand
Mikroskoobi, prepareerimisvahendite kasutamine. Püsipreparaatide vaatamine. Ajutiste preparaatide valmistamine. Mikroorganismide elutegevus

IV veerand
Tiigi elustik. Vee selgrootud. Erinevad vahendid ja võtted liikide kogumiseks. Määrajate kasutamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab
- teha vaatlusi ja vaatlusandmeid analüüsida;
- kasutada praktiliste tööde vahendeid (luup, mikroskoop, prepareerimisvahendid jms.);
- kasutada määrajaid
- tunneb ja oskab kasutada liikide kogumiseks vajalikke vahendeid ja võtteid

Hindamine üles

Praktilistes tundides hinnatakse õpilast mitteeristavalt ehk AR (arvestatud), MA (mittearvestatud). Tund on arvestatud kui õpilane on teinud läbi praktilise töö ja koostanud selle kohta protokolli või kokkuvõtte.
Valikaine (geograafia, bioloogia, keemia, füüsika) kokkuvõttev hinne pannakse välja õppeaasta lõpuks. Arvestatud on aine õpilastel, kes on sooritanud kõik praktilised tööd või kellel on üksikuid puudumisi haiguse või kooli esindamise tõttu. Kui õpilasel esineb põhjuseta puudutud tunde, tuleb arvestuse saamiseks sooritada antud teemadel kirjalik töö tunni teoreetilise osa kohta.