Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2019. a. kell 09.49
Muudetud: 1. september 2019. a. kell 10.05

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaate baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

I klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.-06.09
Kordamine: meenuta- mis on programmeerimine, arvutiklassi kasutamine
09.-13.09
Mõtlemis- ja loogikamängud
16.-20.09
Mõtlemis- ja loogikamängud
23.-27.09
Mõtlemis- ja loogikamängud
30.09-04.10
Mõtlemis- ja loogikamängud
07.-11.10
scratch platvorm, meenutus
14.-18.10
LEGO WeDo
21.-25.10
Vaheaeg
28.-01.11
Scratch - animatsiooni loomine
04.-08.11
LEGO WeDo
11.-15.11
Scratch - animatsiooni loomine
18.-22.11
LEGO WeDo

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:
on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
oskab Scrach keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone
oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid.
Poolaasta lõpus antakse õpilasele tagasiside järgmiste osaoskuste omandamise kohta:
* oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
* suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
* oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
* teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid programmis Scratch ja robotite ehitamise komplektis LEGO WeDo

Tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab (Scratch programmis kaks spraiti liiguvad erinevate algusaegadega teineteisele vastu. Peavad omavahel vähemalt kolmelauselise dialoogi ja liiguvad tagasi alguskoordinaatidele.)
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata

Konsultatsioon ruumis 206 kell 13.00. Siis saad:
* Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
* Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.