Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 1b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 18.54
Muudetud: 2. september 2018. a. kell 19.30

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab algteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Loodusõpetus aitab õpilasel omandada üldised alused looduskeskkonna terviklikuks tajumiseks ning esmaste seoste mõistmiseks inimese ja tema elukeskkonna vahel. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ning analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. õppenädal
* Sügis
Algab kool TR lk 2-3

2. õppenädal
* Maal ja linnas TR lk 4-5
Õppekäik maale. Õppekäik linnas.
Projekt "Kena kala"

3. õppenädal
* Mis on suvele iseloomulik TR lk 6-7

4. õppenädal
* Aias ja turul. TR lk 10- 11
Aiasaaduste näitus klassis - 24. september

5. õppenädal
* Puud - kas tunned neid? TR lk 8-9
Õppekäik: Suvi läheb üle sügiseks. Kas tunned puid?

6. õppenädal
* Mis on sügisele iseloomulik? TR lk 12-13

7. õppenädal
* Tööd ja tööriistad
Tööks vajalikud esemed ja tööriistad TR lk 14-16

8. õppenädal
* Raskus ja suurus
Kerge ja raske
Kõige suurem ja väiksem, ühesuurused TR lk 17-19

9. õppenädal
Värvid
Värviline maailm TR lk 20

10. õppenädal
Loomad
Koduloomad
Nende tähtsus inimese elus TR lk 21-22

11. õppenädal
Metsloomad TR lk 31 - 32

12. õppenädal
Loomade toitumine
Loomade pojad
Lemmikloomad TR lk 33, 34, 36

13. õppenädal
Organismide tegevused
Kasvamine, arenemine, liikumine TR lk 37-38

14. õppenädal
Elusa ja eluta võrdlemine TR lk 39, 35
Taimede võrdlemine

15. õppenädal
Meeleelundid
Silm ja nägemine TR lk 40-41
Hoia silmi

16. õppenädal
Kõrv ja kuulmine TR lk 42-43
Hääl ja müra

17. õppenädal
Nahk ja kompimine
Nahk kaitseb TR lk 44-45

18.õppenädal
Nina ja haistmine
Tutvumine lõhnaga TR lk 46 - 47

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* tunneb ja oskab nimetada enamlevinud puid, seeni, puuvilju ja köögivilju;
* oskab eristada suve ja sügist teistest aastaaegadest
* teab, et suured asjad ei ole alati rasked ja väikesed kerged;
* tunneb ära ja oskab nimetada erinevaid värvusi;
* oskab nimetada koduloomi ja teab nende tähtsust inimeste elus;
* oskab nimetada ja pildi järgi ära tunda metsloomi;
* teab, mida söövad koduloomad;
* teab, kuidas nimetatakse loomade poegi;
* oskab nimetada lemmikloomi;
* teab, et kasvamine ja arenemine on elusorganismide tunnused;
* oskab nimetada erinevaid liikumisvorme;
* eristab elusat ja elutut;
* teab, et nägemiselund on silm ning silmi tuleb hoida;
* teab, et kuulmiselund on kõrv ning müra kahjustab kuulmist;
* teab, et nahk kaitseb pisikute eest ning teab esmaseid hügieeninõudeid;

Hindamine üles

Suulised ja kirjalikud sõnalised hinnangud. 1. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. eKoolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Eristad elus- ja eluta looduse objekte ja nähtusi
Oskad nimetada ja kirjeldada aastaaegu.
Oskad nimetada kodu- ja metsloomi.

Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb sõnaline selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* eKoolis on kasutusel kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv, mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.
Konsultatsioon on neljapäeviti 13.00 - 13.45 ruumis 205