0 kaarti!
Autor: Kristel Paju klassiõpetaja Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee |
Loodud: 30. august 2018. a. kell 15.27
Muudetud: 3. september 2018. a. kell 18.19
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 2 tundi nädalas
Loodusõpetust õppides kujunevad alusteadmised teiste loodusteaduslike ainete õppimiseks. Luuakse alus teadusliku mõtteviisi kujunemisele. Kujuneb loodusvaldkonnast huvituv inimene, kes märkab ja teadvustab keskkonnaprobleeme., tunneb eluslooduse elemente,oskab süstematiseerida elusorganisme; saab aru bioloogilise mitmekesisuse tähtsusest;, teab ja oskab kasutada bioloogiateaduses kasutatavaid põhimõisteid.
I nädal
* Veeta ei saa (õ lk 8-9 tv lk 4-5)
* Vesi kui aine. Vee omadused (õ lk 10-13 tv lk 6-7 )
II nädal
* Vee olekud ja nende muutumine (õ lk 14-15 tv lk 8-9)
* Tahke, gaasilise ja vedela aine omadused (õ lk 16-17 tv lk 10-11)
III nädal
* Vee soojuspaisumine. Vee soojenemine ja jahtumine (õ lk 18-19 tv lk 12-13)
* Katsete tegemine
IV nädal
* KONTROLLTÖÖ
* Pindpinevus ja märgumine (õ lk 20-23 tv lk 14-15 )
V nädal
* Kapillaarsus (õ lk 24, 25 tv lk 16-17)
* Põhjavesi (õ lk 26-29 tv lk 18-19)
VI nädal
* Vee kasutamine (õ lk 30-33 tv lk 20-21)
* Katsete tegemine
VII nädal
* KONTROLLTÖÖ
Kokkuvõte 1. veerandist
VIII nädal
*Jõgi lk 36-37, tv lk 26-27
*Jõe toit on vesi lk 38-39, tv lk 28
vaheaeg
IX nädal
*Jõe teekond lähtest suudmeni lk 40-43, tv lk 29
* Eesti jõed on eriilmelised lk 44-47, tv lk 30-31
X nädal
*Kordamine
*Kontrolltöö: Jõgi
XI nädal
* Järved lk 48-49, tv lk 32-33
*Eesti järved on eriilmelised lk 50-51, tv lk 34-35
XII nädal
* Järvevee omadused lk 54-57, tv lk 36-37
*Kordamine
XIII nädal
* Kontrolltöö Järved
*Loomade kohastumused eluks vees lk 58-61, tv lk 38-39
XIV nädal
*Taimede kohastumised eluks vees lk 62-63, tv lk 40-41
* Veekogu kui elukooslus lk 64-65
XV nädal
*Järvede taimed lk 66-69 tv lk 42-43
*Kordamine
vaheaeg
XVI nädal
*Kordamine
XVII nädal
Järves elab palju selgrootuid õ.lk. 70 - 71, tv lk. 44
Selgroogsed loomad järves õ.lk. 72 - 73, tv lk. 45 - 47.
XVIII nädal
Taimed jões õ.lk. 74 - 75, tv lk. 48 - 49
Loomad jões. Selgrootud ja kalad õ.lk. 76 - 79, tv lk. 50 - 51
XIX nädal
Loomad jões. Imetajad ja linnud õ.lk. 80 - 81, tv lk. 52 - 55
Kordamine tv lk. 56 - 58
Õpilane omandab teadmisi:
• elusa ja elutu looduse objektidest ja nähtustest ning nende muutustest;
• elusa ja eluta looduse seostest;
• erinevatest looduslikest süsteemidest, nende struktuurist ja vastasmõjudest;
• energia saamisest, muundumisest ja kasutamisest;
• Eesti loodusvaradest, nende paiknemisest ja kasutamisest.
Õpilasel arenevad oskused:
• vaadelda ja väljendada vaadeldavat oma sõnadega;
• püstitada hüpoteese ja kontrollida neid katseandmete põhjal;
• mõõta;
• esitada vaatlus-ja mõõtmistulemusi;
• võrrelda, võrdlemistulemuste põhjal objekte rühmitada, järjestada;
• esitada loodusteaduslikke küsimusi;
• hankida loodusteaduslikku infot;
• lugeda ja mõtestada lihtsat loodusteaduslikku teksti;
• luua loodusteaduslikku teksti;
• looduses käituda, huvituda loodusest ja looduse uurimisest;
• märgata ja näha loodusega seotud probleeme;
• lahendada loodusteaduslikke probleeme;
• teha katseid ennast ja teisi ohustamata.
Õpilasel kujunevad väärtushinnangud:
• väärtustab loodusteaduslikke teadmisi ja tajub vajadust õppida loodusõpetust;
• tunneb huvi looduse vastu;
• suhtub vastutustundlikult oma elukeskkonda; väärtustab säästlikku eluviisi
Kokkuvõttev hinne kujuneb I poolaasta hinnetest : kontrolltöö, töölehtede ja tunnikontrollide hinnetest, kõikidel töödel on võrdne osakaal. Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Hinne
,,5" pannakse 90 -100% punktisummast
,,4" ,, 75 - 89% ,,
,,3" ,, 50 - 74% ,,
,,2" ,, 20 -49% ,,
,,1" ,, 0 - 19 % ,,
,,0" pannakse, kui õpilane on arvestusliku töö sooritamise päeval puudunud. ,,0" ja mitterahuldavaid hindeid tuleb järele vastata töö kättesaamise päevast 10 päeva jooksul või kokkuleppel õpetajaga. Enne järeltöö sooritamist, tuleb õpetajale esitada nõuetekohane vigade parandus.
Konsultatsioon neljapäeviti kell 14.00 ruumis 407.