Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: - prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Stevelin Tamm

klassiõpetaja

Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. august 2018. a. kell 12.20
Muudetud: 21. jaanuar 2019. a. kell 08.51

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusainete õpetamise eesmärk põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane loodusteaduslik pädevus, st suutlikkus väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat
eluviisi; oskus vaadelda, mõista ning selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalkeskkonnas eksisteerivaid objekte, nähtusi ning protsesse, märgata ja määratleda elukeskkonnas esinevaid probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit; väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat eluviisi; hinnata looduses viibimist.
Loodusainete õpetamise kaudu taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
1) tunneb huvi ümbritseva elukeskkonna, selle uurimise ning loodusteaduste ja tehnoloogia saavutuste vastu ning on motiveeritud edasisteks õpinguteks;
2) vaatleb, analüüsib ning selgitab elukeskkonna objekte, nähtusi ja elukeskkonnas toimuvaid protsesse, leiab nendevahelisi seoseid ning teeb järeldusi, rakendades loodusainetes omandatud teadmisi ja oskusi;
3) oskab märgata, sõnastada ja lahendada loodusteaduslikke probleeme, kasutades loodusteaduslikku meetodit ning loodusteaduslikku terminoloogiat suulises ja kirjalikus
kõnes;
4) oskab esitada uurimisküsimusi, plaanida ja korraldada eksperimenti ning teha tõendusmaterjali põhjal järeldusi;
5) kasutab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase info hankimiseks erinevaid allikaid, sh veebimaterjale, analüüsib ning hindab neis sisalduva info tõepärasust;
6) oskab teha igapäevaelulisi elukeskkonnaga seotud otsuseid ja neid põhjendada, kasutades loodus- ning sotsiaalainetes omandatud teadmisi ja oskusi ning arvestades kujundatud
väärtushinnanguid;
7) mõistab loodusteaduste tähtsust teaduse ja tehnoloogia arengus ning teab valdkonnaga seotud elukutseid;
8) väärtustab elukeskkonda kui tervikut, sellega seotud vastutustundlikku ja säästvat käitumist ning järgib tervislikke eluviise.

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ning analüüsima nende võimalikke tagajärgi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

03.- 07. 09
Maismaataimed. Taimede välisehitus. tv. lk. 4- 9

10.- 14. 09
Puud. tv. lk. 10- 17

17.- 21. 09
Põõsad. Marjapõõsad. tv. lk. 18- 19


24.- 28.09
Rohttaimed. tv. lk. 20 Lisa tv. lk. 21-


01.- 05.10
Veetaimed ja nende erinevus maismaataimedest. Tv. lk. 25- 27


08.- 12. 10
Toataimed. Taimede kordamine tv lk 28- 31.


15.- 19.10
Kokkuvõte teemast: TAIMERIIK- projekti kokkuvõte.


VAHEAEG

29.10.- 02.11.
Loomariik. Maismaaloomad. Loomade välisehitus.TV lk 33-36

05.- 09.11.
Metsloomad. Tv lk 37-40

12.- 16.11.
Maod ja sisalikud. Kahepaiksed. Linnud. 41-44

19.- 23.11.
Tuntumaid linde. Veelinnud. Tv lk 45-48

26.11.- 30.11.
Veeloomad ja nende erinevus maismaaloomadest. Tv lk 48-53

03.- 07.12.
Koduloomad. Loomade toitumine, kasvatamine. Tv lk 54-57

10.- 14.12.
Loomade kordamine. Põhiteadmised loomadest. Tv lk 58-61

17.- 21.12.
Nuputamiseks. tv Lk 62-64

VAHEAEG

07.- 11.01.
Ilma tunnused õhutemperatuur ja selle mõõtmine lk 4-7

14.-18.01.
Pilvisus, sademed, tuul lk 8-10

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

õpilane
* oskab teha vahet elusal ja elutul
* teab, et toitumine on elusorganismide üks põhitunnustest
* oskab näha ja leida taimede juures kergesti märgatavaid tunnuseid ja selle alusel neid rühmitada
* oskab nim. Eestis levinuimaid leht- ja okaspuid;
* tunneb puid lehtede ja okaste järgi;
* oskab eristada puud, põõsast ja puhmast;
* oskab nim. Eestis kasvatatavaid teravilju;

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

I poolaastal tulevad hindamisele järgmised osaoskused:
* Oskad teha lihtsamaid ilmavaatlusi
* Tunned mets- ja koduloomi
* Tead, kuidas taimed ja loomad valmistuvad talveks
* Tead, et organism hingab, toitub, kasvab, paljuneb
* Tead köögivilju

Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 ruumis 109