0 kaarti!
Autor: Stevelin Tamm klassiõpetaja Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee |
Loodud: 29. august 2018. a. kell 12.20
Muudetud: 21. jaanuar 2019. a. kell 08.51
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Loodusainete õpetamise eesmärk põhikoolis on kujundada õpilastes eakohane loodusteaduslik pädevus, st suutlikkus väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat
eluviisi; oskus vaadelda, mõista ning selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalkeskkonnas eksisteerivaid objekte, nähtusi ning protsesse, märgata ja määratleda elukeskkonnas esinevaid probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit; väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat eluviisi; hinnata looduses viibimist.
Loodusainete õpetamise kaudu taotletakse, et põhikooli lõpuks õpilane:
1) tunneb huvi ümbritseva elukeskkonna, selle uurimise ning loodusteaduste ja tehnoloogia saavutuste vastu ning on motiveeritud edasisteks õpinguteks;
2) vaatleb, analüüsib ning selgitab elukeskkonna objekte, nähtusi ja elukeskkonnas toimuvaid protsesse, leiab nendevahelisi seoseid ning teeb järeldusi, rakendades loodusainetes omandatud teadmisi ja oskusi;
3) oskab märgata, sõnastada ja lahendada loodusteaduslikke probleeme, kasutades loodusteaduslikku meetodit ning loodusteaduslikku terminoloogiat suulises ja kirjalikus
kõnes;
4) oskab esitada uurimisküsimusi, plaanida ja korraldada eksperimenti ning teha tõendusmaterjali põhjal järeldusi;
5) kasutab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase info hankimiseks erinevaid allikaid, sh veebimaterjale, analüüsib ning hindab neis sisalduva info tõepärasust;
6) oskab teha igapäevaelulisi elukeskkonnaga seotud otsuseid ja neid põhjendada, kasutades loodus- ning sotsiaalainetes omandatud teadmisi ja oskusi ning arvestades kujundatud
väärtushinnanguid;
7) mõistab loodusteaduste tähtsust teaduse ja tehnoloogia arengus ning teab valdkonnaga seotud elukutseid;
8) väärtustab elukeskkonda kui tervikut, sellega seotud vastutustundlikku ja säästvat käitumist ning järgib tervislikke eluviise.
Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ning analüüsima nende võimalikke tagajärgi.
03.- 07. 09
Maismaataimed. Taimede välisehitus. tv. lk. 4- 9
10.- 14. 09
Puud. tv. lk. 10- 17
17.- 21. 09
Põõsad. Marjapõõsad. tv. lk. 18- 19
24.- 28.09
Rohttaimed. tv. lk. 20 Lisa tv. lk. 21-
01.- 05.10
Veetaimed ja nende erinevus maismaataimedest. Tv. lk. 25- 27
08.- 12. 10
Toataimed. Taimede kordamine tv lk 28- 31.
15.- 19.10
Kokkuvõte teemast: TAIMERIIK- projekti kokkuvõte.
VAHEAEG
29.10.- 02.11.
Loomariik. Maismaaloomad. Loomade välisehitus.TV lk 33-36
05.- 09.11.
Metsloomad. Tv lk 37-40
12.- 16.11.
Maod ja sisalikud. Kahepaiksed. Linnud. 41-44
19.- 23.11.
Tuntumaid linde. Veelinnud. Tv lk 45-48
26.11.- 30.11.
Veeloomad ja nende erinevus maismaaloomadest. Tv lk 48-53
03.- 07.12.
Koduloomad. Loomade toitumine, kasvatamine. Tv lk 54-57
10.- 14.12.
Loomade kordamine. Põhiteadmised loomadest. Tv lk 58-61
17.- 21.12.
Nuputamiseks. tv Lk 62-64
VAHEAEG
07.- 11.01.
Ilma tunnused õhutemperatuur ja selle mõõtmine lk 4-7
14.-18.01.
Pilvisus, sademed, tuul lk 8-10
õpilane
* oskab teha vahet elusal ja elutul
* teab, et toitumine on elusorganismide üks põhitunnustest
* oskab näha ja leida taimede juures kergesti märgatavaid tunnuseid ja selle alusel neid rühmitada
* oskab nim. Eestis levinuimaid leht- ja okaspuid;
* tunneb puid lehtede ja okaste järgi;
* oskab eristada puud, põõsast ja puhmast;
* oskab nim. Eestis kasvatatavaid teravilju;
2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
I poolaastal tulevad hindamisele järgmised osaoskused:
* Oskad teha lihtsamaid ilmavaatlusi
* Tunned mets- ja koduloomi
* Tead, kuidas taimed ja loomad valmistuvad talveks
* Tead, et organism hingab, toitub, kasvab, paljuneb
* Tead köögivilju
Osaoskuste hindamisel on kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 ruumis 109