Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2018. a. kell 09.43
Muudetud: 27. august 2018. a. kell 09.43

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane oskab looduses käituda, huvitub loodusest ja looduse uurimisest; mõistab elus- ja eluta looduse seoseid; mõistab looduses toimuvaid ajalisi muutusi; omandab teadmisi looduslikest objektidest ja nähtustest, õpib neid kirjeldama, kasutades teatud oskussõnu; omandab teadmisi aine organiseerituse erinevatest tasemetest; omandab teadmisi energia saamisest, muundumisest ja kasutamisest; saab ettekujutuse erinevatest looduslikest süsteemidest, nende struktuurist ja vastastikmõjudest; teab Eesti loodusvarasid; tunneb loodus- ja keskkonnakaitse põhiprintsiipe ja rakendust; õpib kasutama lihtsamaid loodusteaduse uurimismeetodeid (vaatlus, mõõtmine, katsed oma hüpoteeside kontrollimiseks); mõistab mudelite tähtsust looduse tundmaõppimisel ning õpib neid kasutama; õpib kasutama lihtsamaid mõõteriistu ja katsevahendeid; õpib läbi viima katseid, ohustamata ennast ja teisi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

03. - 07.09
Tähistaevas õ.lk. 8 - 11, tv lk..4 - 5
Maailmaruum õ.lk. 12 - 15, tv lk.6 -7
10. - 14.09
Täheteadus õ.lk. 16 - 19, tv lk. 8 - 9
Päike ja päikesesüsteem õ.lk. 20 - 23, tv lk. 10 - 11
17. - 21.09
Planeedid õ.lk. 24 - 27, tv lk. 12 - 13
Maa õ.lk. 28 - 31, tv lk. 14 - 15
24. - 28.09
Maa tiirleb ümber Päikese ja pöörleb ümber oma telje õ.lk. 32 - 35, tv lk. 16 - 17
Maa kaaslased. Kuu ja satelliidid õ.lk. 36 - 39, tv lk. 20 - 21
24. - 28.09
Päikesesüsteemi väikekehad õ.lk. 40 - 43, tv lk. 22 - 23
Kordamine teemal:Maailmaruum
01. - 05.10
KONTROLLTÖÖ: MAAILMARUUM
Õppereis
08. - 12.10
Maa kuju õ.lk. 46 - 49, tv lk. 24 - 25
Gloobus õ.lk. 50 - 51, tv lk. 26 - 27
15. - 19.10
Kaart õ.lk. 52 - 55, tv lk. 28 - 29
Kordamine
Vaheaeg 22. - 28.10
29.10 - 02.11
Kuidas mõõta vahemaid kaardil? õ.lk. 56 - 59, tv lk. 30 - 31
Kaartide mitmekesisus õ.lk. 60 - 63, tv lk. 32 - 33
05. - 09.11
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö
12. - 16.11
Mandrid ja maailamajaod õ.lk. 64 - 67, tv lk. 36 - 37
Ookeanid ja mered õ.lk. 68 - 71, tv lk. 38 - 39
19. - 23.11
Eesti geograafiline asend õ.lk. 72 - 73, tv lk. 40 - 41 Kaardi vastamine hindele ( mandrid, maailmajaod, ookeanid, mered )
Euroopa kaart õ.lk. 74 - 75, tv lk. 44 - 45
26. - 30.11
Kordamine kontrolltööks
Kontrolltöö
03. - 07.12
Maakera siseehitus õ.lk. 76 - 79, tv lk. 46 - 47
Vulkaanid õ.lk. 80 - 83, tv lk. 48 - 49
10. - 14.12
Maavärinad õ.lk. 84 - 87, tv lk. 50 - 51
Katastroofiliste tagajärgedega loodusnähtused õ,.lk. 88 - 91, tv lk. 52 - 53
17. - 21.12
Töölehe täitmine: maavärinad, vulkaanid, maakera siseehitus
Jõulunädala üritused
Vaheaeg 24.12 - 06.01.2019
07. - 11.01
Elu teke ja selle arenemine vees õ.lk. 8 - 11, tv lk. 4 - 5
Elu teke ja arenemine maismaal õ.lk. 12 - 15, tv lk. 6 - 7
14. - 18.01
Elu tunnused õ.lk. 16 - 17, tv lk. 8 - 9
Kordamine kontrolltööks: elu mitmekesisus maal, elu teke ja arenemine vees ja maismaal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased teavad ja oskavad:
- mis on tähtkujud ja kuidas leida Põhjanaela
- mis on maailmaruum
- kuidas ja kus on võimalik tähti uurida
- mis on astronoomia
- mis moodustavad Päikesesüsteemi
- kuidas me kasutame päikeseenergiat
- nimetada planeete õiges järjekorras
- mille poolest sarnaneb Maa teiste planeetidega
- miks vahelduvad öö ja päev, aastaajad
- mis on asteroidid, komeet, meteoor
- leida ja näidata gloobuselt põhja-, lõuna-, ida- ja läänepoolkera
- kaardilt infot leida
- kaardil vahemaid mõõta
- nimetada ja nõidata kaardil mandreid , maailmajagusid, ookeane
- määrata geograafilist asendit
- nimetada ja näidata kaardi suurimaid riike Euroopas
- kirjeldada maa siseehitust
- kirjeldada maavärinaid, vulkaanide purskamist ja teisi katastroofilisi loodusnähtusi

Hindamine üles

1.poolaasta kokkuvõttev hinne kujuneb töövihiku hindest, jooksvatest tunnikontrolli hinnetest ja kontrolltöö hinnetest
Kirjalikke töid hinnatakse järgmiselt:
90 -100 % hinne ,,5" kogusummast
75 - 89% ,, ,,4" ,,
50 - 74 % ,, ,,3" ,,
20 - 49 % ,, ,,2" ,,
kuni 19% ,, ,, 1" ,,
Hinne ,,0" pannakse sooritamata või esitamata arvestuslike tööde eest. 0 ja mitterahuldavalt sooritatud arvestuslikud tööd tuleb järgi vastata 10 päeva jooksul selleks ettenähtud ajal või kokkuleppel õpetajaga.Juhul, kui tööd ei soorita pannakse peale tähtaja lõppemist ,,0" asemele hinne ,,1". Poolaasta hinne kujuneb kõigi poolaasta vältel saadud hinnete põhjal. Kui hinne jääb kahevahele, siis on kontrolltööde hinded suurema kaaluga jooksvatest hinnetest.