Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: - prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Stevelin Tamm

klassiõpetaja

Kontakt: Stevelin.Tamm@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. august 2017. a. kell 10.40
Muudetud: 5. september 2017. a. kell 13.34

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

1. klassis kasutavad õpilased alates novembrist visuaalse programmeerimise keskkonda Scrach. Scratch on graafiline programmeerimiskeel, mille abil on lihtne ja huvitav koostada interaktiivseid lugusid, mänge ja animatsioone. Vastavas keskkonnas on lihtne asju luua ning tehtud töid teistega jagada. Scratchi saab kasutada veebipõhises keskkonnas http://scratch.mit.edu/

Lisaks tegelevad lapsed üle nädala LEGO WeDo'dega. LEGO WeDo on lastele alates seitsmendast eluaastast mõeldud robootika komplekt. See ühendub arvutiga, pakub võimaluse ehitada ning programmeerida lihtsaid LEGO mudeleid koos mootorite ja anduritega. Lapsed läbivad ridamisi erinevate ainete vahelisi tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatilisi-, inseneri-, tehnoloogia- ning keelelisi oskuseid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Kursuse sisu:

4.-8. SEPTEMBER
Sissejuhatus programmeerimisse

11-15. SEPTEMBER
Kooli arvutiklassiga tutvumine.

18.-22. SEPTEMBER
Arvutihiire kasutamise mängud

25.-29. SEPTEMBER
Klaviatuurimängud

2.-6. OKTOOBER
Klaviatuurimängud

9.-13. OKTOOBER
Mõtlemis- ja loogikamängud

16.-20. OKTOOBER
Mõtlemis- ja loogikamängud

30. OKTOOBER-02. NOVEMBER
Programmeerimisega seotud mängud / LEGO WeDo robotite ehitamine

6.-10. NOVEMBER
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine

13.-17. NOVEMBER
Programmeerimismängud / LEGO WeDo robotite ehitamine

20.-24. NOVEMBER
Tutvumine Scratch keskkonnaga / LEGO WeDo robotite ehitamine

27.NOVEMBER-1. DETSEMBER
Scratch: kassi liigutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine

4.-8. DETSEMBER
Scratch: mitme tegelaskuju integratsioon / LEGO WeDo robotite ehitamine

11.-15. DETSEMBER
Scratch: hääle kasutamine / LEGO WeDo robotite ehitamine

18.-22. DETSEMBER
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

8.-12. JAANUAR
Scratch: animatsiooni loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine

15.-19. JAANUAR
Kursuse tööde vaatamine, tagasiside

Scratch: animatsioonide vaatamine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: lihtsamate mängude loomine / LEGO WeDo robotite ehitamine
Scratch: mängude mängimine / LEGO WeDo robotite ehitamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpul õpilane:

1) on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
2) oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
3) on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
4) tunneb Scratch keskkonda ning selle kasutusloogikat
5) oskab Scratch keskkonnas programmeerida lihtsamaid animatsioone, mänge
6) oskab luua LEGO roboteid ning neid liikuma programmeerida

Hindamine üles

Programmeerimistunni peamine õppesisu on tunnis ette nähtud praktiliste ülesannete sooritamine. Praktiliste ülesannete lahendamisel pakutakse kõigile edutunde kogemust. Vajadusel diferentseeritakse õppeülesandeid. Hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Hindamisele tulevad osaoskused:
1. Koostab Scratch keskkonnas programmi ja kasutab programmeerimiskäske õigesti.
2. Oskab kasutada arvutis vajalikke programme
2. Oskab teha koostööd: õppida üksi ja koos teistega, paaris ja rühmas.
3. Suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha.
4. Oskab vaadelda, erinevusi ja sarnasusi märgata ning kirjeldada.
5. Peab lugu klassikaaslastest ja nende loomingust, ei naeruväärista kaaslaste tööd.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel järgmised tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata