Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 3d P, 3d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 16. aprill 2017. a. kell 19.12
Muudetud: 16. aprill 2017. a. kell 19.12

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Valikkursusega taotletakse, et õpilane:

kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Scratch programmeerimiskeskkonna kasutamine.
Lego WE do komplektidest legorobotite kokku panemine.

17.-21. aprill
3D printeri keskkonnaga tutvumine.
Mudeli loomine

24.-28. aprill
Jätkub 3D mudelite loomine.

1.-5. mai
3D loodud mudelite välja printimine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
Koostab Scratch keskkonnas programmi ja kasutab programmeerimiskäske õigesti.
Lahendab probleemülesandeid.
Oskab teha koostööd roboti ehitamisel.
On saanud teadmised tekstitöötlusest.
Oskab juhiste abil koostada 3D mudelit selleks ettenähtud programmis.

Hindamine üles

Õpetajal on õigus valida kas lühema või pikema kirjaliku/suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud
tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel.

eKooli sisestatakse kujundava hinde lühend KH, millele vajutades avaneb täpsem tulemus õpilase soorituse kohta.
eKooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele ühesugused:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – omandamata

Konsultatsioon esmaspäeviti alates 13.00 ruumis 309.