Kodulugu: 5a

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 18. jaanuar 2018. a. kell 08.05
Muudetud: 18. jaanuar 2018. a. kell 09.09

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime?

Koduloo õpetuse kavandamine ja korraldamine lähtub järgmistest põhimõtetest:
1) kodulugu on õppeaine, mis toetab rahvusliku ja piirkondliku identiteedi kujunemist, rahvuskultuuri säilimist ja kestmist;
2) kodulugu käsitleb integreeritult kodulinna/kodukoha loodus-, kultuuri-, haridus-, majandus- ja töökeskkonda ning selle toimimist ajaloolises kujunemises.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa)

22. 01 - 26.01 Filmi ,,Viimne reliikvia " analüüs TV lk. 62
29.01 - 02.02 Milliseid aabitasid on aegade jooksul välja antud?
05. - 09.02 Talupoja aastaring tv lk. 74
12. - 16.02 Mõisad Eestis ja Saaremaal -ülevaade mõisatest
19. - 22.02 Slaidiesitlus - mõisad
VAHEAEG
05. - 09.03 Slaidiesitlus
12. - 16.03 Uurime perekonnanimesid ja nende saamise lugu
19. - 23.03 Hariduselu ja koolide asutamine Saaremaal
26. - 29.03 Vabadussõjale pühendatud monument Saaremaal - kellele, miks ja kus
02. - 06.04 Film ,,Tuulepealne maa " Tv lk.107
09. -.13.04 II maailmasõda Saaremaal
16. - 20.04 Nõukogude aeg Saaremaal
VAHEAEG
07. - 11.05 Rahvakalendri tähtpäevad ja kombed
14. - 18.05 Rahvakalendri tähtpäevad ja kombed
21. - 25.05 Kunsti -ja loovuslaager
28.05 - 01.06 Õppekäik Kuressaare lossi
04. - 08.06 Kokkuvõte õppekäigust

Milliseid oskusi õpilased saavad?

Õpilane:
* tunneb ja väärtustab oma kodulinna/-koha ajalugu ja kultuuriväärtusi;
* tunneb kohalikke looduslikke vaatamisväärsusi, matkaradu;
* teab olulisemaid kohalikke majandus- ja tööstusobjekte;
* tunneb kohalikku murret, teab selle keelelisi erisusi;
* tunneb kohalikku päritolu vanasõnu, kõne käände, rahvalaule, muistendeid;
* väärtustab oma kodukohta ja selle eripära: keelt, kombes tikku, omakultuuri;
* teab kohaliku päritoluga kirjanikke, kunstnikke, muusi kuid ja nende loomingut,
* väärtustab oma kodupaika ja selle tundmist;
* tunneb huvi oma paikkonna kultuuri ja sealt pärit kirjanike loomingu vastu;
* tunneb kohalikke kultuuritraditsioone (käsitöö, rahvarõivad; külakultuur, laulu- ja tantsupeod);
* oskab hankida koduloolist teavet eri allikate st (sh turismiinfo), seda korrastada;
* oskab tutvustada kodulinna/kodukoha vaatamis väärsusi klassi/kooli külalistele.

Hindamine

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.
Õppeprtsessi käigus hinnatakse töölehtede täitmist, rühmatööd ja vihiku täitmist.
Koduloos kasutatakse kujundava (õpilast toetava) hindamise põhimõtteid. Koduloo hinne on Kokkuvõttev hinnang II ja IV veerandi lõppedes - arvestatud/mittearvestatud (A/MA). Koduloos tehtud töid võib hinnata ka viiepallisüsteemis. Hinne kantakse koos vastava selgitusega ajaloo päevikusse ekoolis.
Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud. Igale esitlusele/tööle/tegevusele on vaid üks järeltöö võimalus.

Konsultatsioon esmaspäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 303.