0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 8. jaanuar 2017. a. kell 20.37
Muudetud: 15. jaanuar 2017. a. kell 20.31
Õppeaasta: 2016/2017
Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. Taotletakse, et õpilane:
väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks; arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid; õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana.
I nädal
Jutuke. Õ lk 143 küs nr 4
II nädal
Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister (tv I 199–201)
III nädal
Internet infoallikana (tv I 214–217)
IV nädal
Referatiivse töö vormistamine käsikirjaliselt.
V nädal
Teksti trükkimine, kujundamine arvutil (tekstitöötlus).
VI nädal
Referatiivse töö vormistamine arvutis.
VII nädal
Ümberjutustus (tv II 67)
VIII nädal
Teema ja pealkiri
IX nädal
X nädal
Suuline ja kirjalik suhtlus. Õpilane kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi; annab lühidalt edasi kuuldu sisu; väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt; esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi.
Teksti vastuvõtt. Õpilane loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi; kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi; tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust.
Tekstiloome. Õpilane jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest; jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel; kirjutab eakohase pikkusega loovtöid küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel; teeb oma tekstiga tööd.
Tekstiõpetuse hindamine on arvestuslik; IV veerandi lõpul kantakse tunnistusele kokkuvõtlik hinne A/MA (arvestatud või mittearvestatud). Hindamise aluseks on teemakohased töövihikuülesanded, käsikirjaline või arvutis vormistatud referaat ning loovtööd.
Konsultatsioon ja järelvastamine neljapäeviti kell 15.00-15.45 ruumis 310 või kokkuleppel õpetajaga