Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Pole: 12abc_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Marit Tarkin

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 8. jaanuar 2017. a. kell 16.14
Muudetud: 21. august 2019. a. kell 13.33

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, Eksami ettevalmistuskursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandiõpetuse eesmärk on keeleline ja sisuline ettevalmistus riigieksamiks, s.t et õpilane suudaks loovalt ja kriitiliselt mõelda ning arutleda, oleks omandanud eesti kirjakeele ning funktsionaalse lugemis-ja kirjutamisoskuse.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

11.01 Kursuse plaani ning hindamise tutvustus. Eksamist üldiselt. Lähemalt lugemisülesandest.
13.01 I tervikeksam 6 tundi
20.01 Eksami lühianalüüs (võti + tüüpvead) , emakeele etteütlus. 1,5 tundi
27.01 Lugemisülesannete tagasiside, emakeele etteütlus 1,5 tundi
3.02 KAKS LUGEMISÜLESANNET, 4 tundi
4.02-10.02 Ülesannete individuaalne tagasiside,
10.02 KIRJAND (neli teemavaldkonda) 4 tundi
17.02 Kirjandite analüüs, põhilised vead.
18.02-28.02 Kirjandite individuaalne tagasiside
03.03 II TERVIKEKSAM (lugemisülesanne + kirjand, 4 varianti)
05.03-21.03 Terviktööde individuaalne tagasiside, vaheaeg
24.03 KIRJAND või LUGEMINE kokkuleppel (neli teemavaldkonda)
02.04-13.04 Kirjandite individuaalne tagasiside
14.04 III TERVIKTÖÖ (lugemisülesanne + kirjand, 4 varianti)
21.04 Konsultatsioon

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Gümnaasiumi lõpetaja valdab eesti kirjakeelt ja väärtustab korrektset keelekasutust. Eesti keele lõpueksamis väljenduvad need teadmised järgmiselt: oskab ennast loovalt ja argumenteeritult väljendada; oskab loetut suhestada aja, koha ning teiste tekstidega; oskab loetu kohta oma mõtteid ja arvamusi avaldada; teab eri tekstide tunnuseid ja ülesehitusprintsiipe; oskab leida, korrastada ning kasutada teavet suuliste ja kirjalike tekstide koostamisel; oskab valida väljendusvahendeid vastavalt olukorrale; oskab kasutada keelekäsiraamatuid tekstide koostamisel ja korrigeerimisel.

Hindamine üles

Kursuse jooksul pannakse õpilaste töödele punkte vastavalt riigieksami uuele hindamisjuhendile, hindeid töödele ei panda, kursus on kas arvestatud või mittearvestatud. Kursuse jooksul tuleb õpilasel sooritada kõik ette nähtud kirjalikud tööd. Pikema haiguse või individuaalõppe korral kokkulepped õpetajaga.

Lugemisülesannete puhul hinnatakse hindamisvõtme ja hindamisjuhendi põhjal ning õigekirja hinnatakse kirjandiga samadel alustel.

Tekstiloome (kirjandi) hindamisel arvestatakse järgmisi kriteeriume:
1) kirjandi põhinemine ette antud probleemil;
2) probleemi(de) avamine ja analüüs;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada teadmisi ning esitada teemakohaseid näiteid;
5) teksti üldistusjõud;
6) teksti isikupära;
7) teksti ülesehitus ja pealkirjastamine;
8) teksti sidusus;
9) lausestuse selgus ja loogilisus;
10) sõnavara ja stiil;
11) õigekeelsus ja interpunktsioon;
12) töö välimus.