Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Liik

Eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Anu.Liik@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. jaanuar 2017. a. kell 20.27
Muudetud: 6. jaanuar 2017. a. kell 20.28

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. Taotletakse, et õpilane:
väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks; arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid; õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

12.01
e-kirja kirjutamine ja saatmine, kirjale manuse lisamine.
19.01
Raamat infoallikana – sisukord ja aineregister (tv I 199–201)
26.01
Internet infoallikana (tv I 214–217)
02.02
Referatiivse töö vormistamine käsikirjaliselt.
09.02
Teksti trükkimine, kujundamine arvutil (tekstitöötlus).
16.02
Referatiivse töö vormistamine arvutis.
23.02
Ümberjutustus (tv II 67)
02.02
Teema ja pealkiri

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Suuline ja kirjalik suhtlus. Õpilane kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi; annab lühidalt edasi kuuldu sisu; väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt; esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi.
Teksti vastuvõtt. Õpilane loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi; kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi; tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust.
Tekstiloome. Õpilane jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest; jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel; kirjutab eakohase pikkusega loovtöid küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel; teeb oma tekstiga tööd.

Hindamine üles

Tekstiõpetuse hindamine on arvestuslik; IV veerandi lõpul kantakse tunnistusele kokkuvõtlik hinne A/MA (arvestatud või mittearvestatud). Hindamise aluseks on teemakohased töövihikuülesanded (vt tundide sisust), käsikirjaline või arvutis vormistatud referaat ning loovtööd.