Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 3d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 28. detsember 2016. a. kell 11.56
Muudetud: 17. jaanuar 2017. a. kell 16.32

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi.
Inimeseõpetuses käsitletakse inimest ja tema sotsiaalset keskkonda tervikuna, lõimides õppesisu kõigis kooliastmeis. Väärtuskasvatus ja hoiakute kujundamine toimub vaimses õpikeskkonnas üksteist mõistvas õhkkonnas ning on suunatud õpilaste positiivse mõtlemise arendamisele oma arengu- ja toimetulekuvõimaluste üle. Soodne sotsiaalne õpikeskkond toetub eelkõige õpilaste isikupära ja isiklike seisukohtade austamisele, võimaluste tagamisele vabaks arvamusavalduseks, initsiatiiviks, osalemiseks ja tegutsemiseks nii üksi kui ka koos teistega.

Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane:
• õpib suhtlema teiste inimestega ja viisakalt käituma;
• õpib väärtustama üldinimlikke kõlblusnorme;
• õpib tundma oma mina;
• õpib väärtustama perekonda;
• õpib tervislikult elama;
• õpib käituma kriisiolukorras;
• teadvustab seaduste vajalikkuse inimeste ühiselu ja tegevuse korraldamisel ning nende täitmise tähtsuse.

Allikas: http://oppekava.innove.ee/pohiharidus/sotsiaalained/inimeseopetus/

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

9. - 13. jaan
* Töö ja raha. Lõiming eesti keelega (õ lk 26 - 29, tv ül 43 - 48)

16. - 20. jaan
* Reklaam ja asjad (õ lk 30 - 31, tv ül 49 - 50)
Reklaami koostamine.

23. - 27. jaan
* Internetimaailm. Tean ja oskan (õ lk 32 - 33, tv ül 51 - 54)
Info otsimine internetist.

30. jaan - 3. veebr
* Eesti teiste riikide seas (õ lk 34 -35, tv ül 55 - 58)
Eestit tutvustavad videod.

6.. - 10. veebr
* Eesti Vabariigi sümbolid (õ lk 36 - 38, tv ül 59 - 63)
Valmistume ülekooliliseks Eesti päevaks!

13. - 17. veebr
* Eestis elavad rahvused (õ lk 39, tv ül 64 - 67)
Sallivus.

20. - 23. veebr
* Eesti Vabariigi aastapäev.
Stendi ettevalmistused.

27. veebr - 3. märts
* Tean ja oskan (tv lk 68 - 71)
Teadmistekontroll I

6. - 10. märts
* Mina ise (õ lk 41 - 42, tv ül 72 - 74)
Lõiming eesti keelega

13. - 17. märts
"Mina ka!" Laste- ja noortekultuuri aasta, näitemängupäev.
* Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1. väärtustab ennast ja teisi ning teab, et inimesed, nende arvamused, hinnangud ja väärtused
on erinevad;
2. oskab suhelda ja käituda teisi arvestades ja tehes koostööd, ning sõnastab oma tundeid ja
teab, et nende väljendamiseks on erinevaid viise;
3. väärtustab hoolivust, ausust, õiglust ja vastutustunnet;
4. teab põhilisi käitumisreegleid, arvestab neid ning kirjeldab, mis on õiglane ja ebaõiglane
käitumine;
5. väärtustab sõprust ja toetavaid peresuhteid armastuse ning vastastikuse toetuse allikana;
6. teab, milline on tervislik eluviis ning kuidas hoida füüsilist ja vaimset tervist, ning
väärtustab neid;
7. mõistab oma õigust keelduda ennastkahjustavast tegevusest ning teab, kuidas ohuolukorras
abi kutsuda;
8. kirjeldab, mis on lapse õigused ja kohustused, mõistab vastutust oma tegude eest ning
planeerib oma aega ja igapäevaseid tegevusi;
9. teab, mis on perekond, kodu, kodukoht ja kodumaa, ning väärtustab neid;
10. teab Eesti riigi sümboleid ja lähemaid naaberriike.

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad eKoolis ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tean, kasutan, oskan
P- pean veel harjutama
O- oskus omandamata

Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00 või muul kokkulepitud ajal ruumis 309.