0 kaarti!
Autor: Lelet Aavik-Part klassiõpetaja |
Loodud: 28. detsember 2016. a. kell 11.50
Muudetud: 17. jaanuar 2017. a. kell 16.26
Õppeaasta: 2016/2017
Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk I kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.
Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
-kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
-valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
-arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
-praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
-tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
-omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
9. - 13. jaanuar
Robotite ehitamine
16. - 20. jaanuar
Tekstitöötlus
23. - 27. jaanuar
Robotite ehitamine
30. jaan - 3. veebr
Tekstitöötlus
6.. - 10. veebruar
Robotite ehitamine
13. - 17. veebruar
Tekstitöötlus
20. - 23. veebruar
Robotite ehitamine
27. veebr - 3. märts
Probleemülesanded
6. - 10. märts
Robotite ehitamine
13. - 17. märts
Probleemülesanded
Osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Lahendad probleemülesandeid.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
Oled saanud teadmised tekstitöötlusest.
3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad eKoolis ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tean, kasutan, oskan
P- pean veel harjutama
O- oskus omandamata