Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: 3d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 28. detsember 2016. a. kell 11.50
Muudetud: 17. jaanuar 2017. a. kell 16.26

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Programmeerimise õpetamise üldeesmärk I kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.

Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
-kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
-valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
-arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
-praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
-tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
-omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

9. - 13. jaanuar
Robotite ehitamine

16. - 20. jaanuar
Tekstitöötlus

23. - 27. jaanuar
Robotite ehitamine

30. jaan - 3. veebr
Tekstitöötlus

6.. - 10. veebruar
Robotite ehitamine

13. - 17. veebruar
Tekstitöötlus

20. - 23. veebruar
Robotite ehitamine

27. veebr - 3. märts
Probleemülesanded

6. - 10. märts
Robotite ehitamine

13. - 17. märts
Probleemülesanded

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.
Lahendad probleemülesandeid.
Oskad teha koostööd roboti ehitamisel.
Oled saanud teadmised tekstitöötlusest.

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad eKoolis ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Igat osaoskust hinnatakse eraldi, kasutades tähti:
T- tean, kasutan, oskan
P- pean veel harjutama
O- oskus omandamata