Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. detsember 2016. a. kell 09.48
Muudetud: 12. jaanuar 2017. a. kell 12.37

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia,
füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele.
Loodusõpetus aitab õpilastel omandada üldised alused looduskeskkonna terviklikuks tajumiseks ning esmaste seoste mõistmiseks inimese ja tema elukeskkonna vahel.
Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema.
Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ja analüüsima nende võimalikke tagajärgi.
Põhikooli loodusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) tunneb huvi looduse vastu, huvitub looduse uurimisest ja loodusainete õppimisest;
2) oskab sihipäraselt vaadelda loodusobjekte, teha praktilisi töid ning esitada tulemusi;
3) rakendab loodusteaduslikke probleeme lahendades teaduslikku meetodit õpetaja
juhendamisel;
4) omab teadmisi looduslikest objektidest ja nähtustest ning elusa ja eluta keskkonna seostest;
5) mõistab inimtegevuse ja looduskeskkonna seoseid, näitab üles empaatiat ümbritseva suhtes
ning väljendab hoolivust ja respekti kõigi elusolendite suhtes;
6) oskab leida loodusteaduslikku infot, mõistab loetavat ja oskab luua lihtsat
loodusteaduslikku teksti;
7) rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
8) väärtustab elurikkust ja säästvat arengut.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

09. - 13.01
Kordamine : veekogu kui elukooslus; järvede taimed ja loomad , õ.lk. 64 - 73, tv lk. 41 - 47
KONTROLLTÖÖ: veekogu kui elukooslus; järvede taimed ja loomad 11.01
16 . - 20.01
Taimed jões õ.lk. 74 - 75, tv lk. 48 - 49
Loomad jões: selgrootud ja kalad õ.lk. 76 - 79, tv lk. 50 - 51
23. - 27.01
Loomad jões: imetajad ja linnud õ.lk. 80 - 81, tv lk. 52 - 55
Kordamine: taimed ja loomad jões, tv lk. 56 - 58
30.01 - 03.02
KONTROLLTÖÖ : taimed ja loomad jões ( õ.lk. 74 - 81, tv lk. 48 - 58 ) 01.02
Õhk ja õhu koostis õ.lk. 84 - 87, tv ( II ) lk.4 - 5
06. - 10.02
Õhu omadused õ.lk. 88 - 91, tv lk. 6 - 7
Tuul on õhu liikumine õ.lk. 92 - 93, tv lk. 8 - 9
13. - 17.02
Hapnik õ.lk. 94 - 97, tv lk. 10 - 11
Õhk ja taimed õ.lk. 98 - 99, tv lk. 12 - 13
20. - 23.02
Õhk ja loomad õ.lk. 100 - 103, tv lk. 14 - 15
Õhu saastamine ja kaitse õ.lk. 104 - 107, tv lk. 16 - 17
27.02 - 03.03
Kordamine: õhk ( õ.lk. 84 - 107, tv lk. 4 - 17 )
KONTROLLTÖÖ : õhk 06.03
06. - 10.03
Ilm õ.lk. 108 - 111, tv lk. 18 - 19
Ilmaelemendid : õhutemperatuur õ.lk. 112 - 113, tv lk. 20 - 21
13. - 17.03
Ilmaelemendid: tuule suund ja kiirus õ.lk. 114 - 115, tv lk. 22 - 23
Ilmaelemendid: pilved õ.lk. 116 - 119, tv lk. 24 - 25

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased teavad:
- millised taimed ja loomad kasvavad ja elavad jões
- mis õhk on ja millest õhk koosneb
- õhu omadusi: avaldab rõhku, soojuspaisumine, õhutemperatuur
- mis on hapnik ja milleks seda vaja on
- milleks vajavad taimed hapnikku
- kuidas loomad ja linnud õhus liiguvad
- miks on mõnel linnul tiivad suuremad kui teistel
- mitu paari tiibu on putukatel
- mis saastab õhku ja kuidas õhku kaitsta
- mis iseloomustab ilma
- kuidas lugeda ilmakaarti
- miks õhk soojeneb
- miks on asfalt suvel nii tulinemille järgi antakse tuulele nimi
- kuidas määrata tuule suunda
- mida näitab tuule kiirus
- milliseid pilvi võib taevas näha
- kuidas pilvede kuju ja kõrgus aitavad ilma ennustada
- millala on õhuniiskus kõige suurem

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul hinded 2 kontrolltöö , praktiliste ülesannete soorituse ja suulise selgituse eest. Valikuliselt hinnatakse töövihiku koduste ülesannete ja iseseisvate tunnitööde täitmist.
SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta

KIRJALIKUD TÖÖD:
Veerandis on 3 kontrolltööd
HINNE "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.
Veerandihinde kujunemisel võetakse arvesse nii arvestuslikke hindeid kui ka jooksvaid hindeid.

Konsultatsioonid ja järelvastamine neljapäeviti kell 13.00 - 14.45 ruumis 303