Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9a, 9b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 3. aprill 2011. a. kell 22.31
Muudetud: 3. aprill 2011. a. kell 22.31

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: - tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat, arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse, õpib mõtestatult lugema ja kirjutame eri liike tekste, loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma, õpib hankima teavet erinevatest allikatest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 28märts- 1. aprill
1. Poolitamine
2.-3. Filmi "Nimed marmortahvlil" vaatamine
4. Inimesed sõjas. Küüditamine

II nädal 4-8 aprill
1. Poolitamise kordamine. Sõnalühendid. Konspekteerimine
2. Veaohtlikke noomenivorme
3. J.Smuul "Mu noorim õde"
4. Luuletuse vastamine

III nädal 11-15 aprill
1. Veaohtlikke verbivorme
2. Etteütlus
3. J.Smuul "Muhu monoloogid"
4. Raamatu sisutöö (Nimed marmortahvlil)

IV nädal 18-22 aprill
1. Tagasiside etteütlusest. Töö eksamivihikuga
2. Töö eksamivihikuga
3. "Tere, kollane kass" sisutöö
4. "Tere, kollane kass"

V nädal 25-29 aprill
1. Kirjand
2. Kirjand
3. Töö eksamivihikuga
4. Töö eksamivihikuga

VI nädal 2-6 mai
1. Kirjavahemärkide kordamine.( roheline töövihik)
2. Kirjavahemärkide kordamine
3. Kuidas sõnadega mõjutada
4. Luule lk 263-265 õp

VII nädal 9-14 mai
1. Võõrsõnade õigekirja kordamine
2. K.Reimus "Eilset pole olemas"
3. Täheortograafia
4. Memuaarid 286-288 õp

VIII nädal 16-20 mai
1. Kirjavahemärkide ja õigekirja kordamine
2.Kirjandus˛anrite kordamine
3. Harjutav etteütlus
4. Etteütlus

26. mai - 04 juuni eksamiks õppimine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane kinnistab kõike varem õpitut ( kirjavahemärgid, kokku- ja lahkukirjutamine, algustähe ortograafia, võõrsõnad, kaashäälikuühendi põhireegel ja erandid), loe läbi kaks tervikteost: "Nimed marmortahvlil" ja "Tere, kollane kass". Oskab oma mõtteid selgelt ja veenvalt esitada nii suulises kui ka kirjalikus kõnes. On eksami sooritamiseks valmis.

Hindamine üles

Õpilane saab kuus arvestusliku hinnet: kaks etteütlust, kirjand, kaks ramatu sisutööd. hindeline töö eksamivihikuga.
Etteütlus
"5" 0-1 viga
"4" 2-3 viga
"3" 4-7 viga
"2" 8- 14 viga
"1" 15-

Kontrolltöö
"5" 100-90 %
"4" 89-70 %
"3" 69-50 %
"2" 49-25 %
"1" 24

Kirjand
"5" tekst vastab teemale, on isikupärane, mõtted esitatud selgelt, lausestus korrektne, ülesehitus loogiline ja liigendatud, 0-3 viga,
"4" tekst vastab teemale, mõtted esitatud selgelt, lausestus kohati ühekülgne, ülesehituses liigendusvigu, 4-8 viga
"3" tekst vastab teemale, on arusaadav, lausestusraskused, liigendusvead, 9-12 viga
"2" tekst on raskesti mõistetav, lause ja sõnavara algeline, ülesehitus ebaloogiline, üle 12 vea.
"1" tekst ei vasta teemale, palju vigu