Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 6a, 6b, 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. november 2016. a. kell 09.42
Muudetud: 13. november 2016. a. kell 18.31

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetus kujundab alusteadmised ja -oskused teiste loodusteaduslike ainete (bioloogia, füüsika, geograafia ja keemia) õppimiseks ning loob aluse teadusliku mõtlemisviisi kujunemisele. Loodusõpetus aitab õpilastel omandada üldised alused looduskeskkonna terviklikuks tajumiseks ning esmaste seoste mõistmiseks inimese ja tema elukeskkonna vahel. Õpilane õpib märkama ning eesmärgistatult vaatlema elus- ja eluta looduse objekte ning nähtusi, andmeid koguma ja analüüsima ning nende põhjal järeldusi tegema. Praktiliste tegevuste kaudu õpitakse leidma probleemidele erinevaid lahendusi ja analüüsima nende võimalikke tagajärgi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
- Aed ja põld. Aed ja põld elukeskkonnana
- Kuidas sündisid põllud?
- Põllud ja mullaviljakus

II nädal 
- Põllutaimed  
- Põlluloomad 
- Viljapuu- ja köögiviljaaed  

III nädal
- Iluaed
- Aialoomad 
-Umbrohud ja kahjurid

IV nädal 
- Kordamine 
- Kontrolltöö (6a 23.11 6b 21.11 6c 24.11)
- Asula kujutamine kaardil 

V nädal 
- Asustuse kujunemine 
- Linna areng 
- Elutingimused linnas 

VI nädal 
- Taimed linnas 
- Linnaloomad 
- Park on linna kõige tähtsam osa 

VII nädal 
- Õppekäik linnaparki
- Kordamine 
- Kontrolltöö (6a 14.12 6b 13.12 6c 15.12)

VIII nädal 
- Teemakohase filmi vaatamine 
- Teemakohase filmi vaatamine 
- Referaadi koostamine vabalt valitud teema kohta 

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane 
1) tunneb huvi looduse uurimise vastu; 
2) väärtustab koduümbruse heakorda; 
3) väärtustab tervislikku toitu, eelistab eestimaist; 
4) mõistab, et inimene on looduse osa ning elu sõltub põllumajandusest ja loodusvaradest; 
5) mõistab, et keskkonnatingimuste muutmine inimese poolt häirib looduslikku tasakaalu; 
6) väärtustab kodukoha elurikkust ja maastikulist mitmekesisust; 
7) väärtustab mahepõllumajanduse toodangut; 
8) selgitab fotosünteesi tähtsust orgaanilise aine tekkes; 
9) kirjeldab mullaelustikku ning toob näiteid seoste kohta erinevate mullaorganismide vahel; 
10) toob esile aia ja põllukoosluse sarnasused ning selgitab inimese rolli nende koosluste kujunemises; 
11) tunneb õpitud kultuurtaimi ja rühmitab neid; 
12) koostab õpitud liikidest toiduahelaid ja toiduvõrgustikke; 
13) toob näiteid saagikust mõjutavate tegurite kohta; 
14) võrdleb keemilist ja biotõrjet ning põhjendab, miks tasub eelistada mahepõllumajanduse tooteid;
15) toob näiteid muldade kahjustumise põhjuste ja tagajärgede kohta; 
16) toob näiteid põllumajandussaaduste osa kohta igapäevases toidus; 
17) teab aia- ja põllu elukoosluse tüüpilisi liike; 
18) tutvuvad, kuidas on tehtud kaardid. Teavad kaartide ja plaanide erinevust; 
19) teavad, kus paiknesid esimesed asulad ja kuidas asulad aja jooksul muutuvad; 
20) teavad, millised tegurid mõjutavad linnade arengut, mille poolest linnad erinevad; 
21) teavad, miks sõltub linn teistest elukooslustest ja miks on linnas taimedele vähe ruumi; 
22) teavad, miks ei ole linn loomadele hea elupaik, kus pesitsevad linnas linnud-loomad ja kes on inimkaaslejad; 
23) teavad, mille poolest erineb park metsast, milliseid linde ja imetajaid võib pargis kohata.

Hindamine üles

Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Õpilane saab veerandi jooksul hinded kontrolltööde, praktiliste ülesannete soorituse ja suulise selgituse eest. Valikuliselt hinnatakse iseseisvate tunnitööde täitmist.

SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta

KIRJALIKUD TÖÖD:
Hinne "5" 90- 100% punktide arvust
Hinne "4" 75- 89% punktide arvust
Hinne "3" 50- 74% punktide arvust
Hinne "2" - 20-49% punktide arvust
Hinne "1" - 0-19% punktide arvust

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata (õpilane puudub töö esitamise või kontrolltöö päeval koolist), kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.
Veerandihinde kujunemisel võetakse arvesse nii arvestuslikke hindeid kui ka jooksvaid hindeid, kõik hinded on võrdse kaaluga.

Konsultatsioonid ja järelvastamine neljapäeviti kell 14.45 - 15.30 ruumis 407 või kokkuleppel õpetajaga.