0 kaarti!
Autor: Anu Liik Eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Anu.Liik@nooruse.edu.ee |
Loodud: 29. oktoober 2016. a. kell 16.10
Muudetud: 29. oktoober 2016. a. kell 16.10
Õppeaasta: 2016/2017
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke. Taotletakse, et õpilane:
väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid;
õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
03.11.
Kirjandi kavandamine. Loo kirjutamine sügisest.
10.11.
Teabeteksti lugemine.
Keskne mõte. TTS tabel (tv 95)
17.11.
Mõistekaart. (tv 96-97)
24.11.
Fakt ja arvamus. (tv 105-108)
01.12.
Kuidas raamatukogu kasutada. (tv 151-152; 172)
18.12.
Raamat kui infoallikas. Sisukord, aineregister. (tv 199-201)
15.12.
Loetu vahendamine: loetud raamatu tutvustamine ja lugemissoovituste jagamine.
Suuline ja kirjalik suhtlus
Õpilane
1) kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
2) annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
3) väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt;
4) esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
Teksti vastuvõtt
Õpilane
1) loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult;
2) vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
3) kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
4) tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
Õpilane
1) jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
2) jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
3) kirjutab eakohase pikkusega loovtöid küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
4) teeb oma tekstiga tööd
Tekstiõpetuse hindamine on arvestuslik; II veerandi lõpul kantakse tunnistusele kokkuvõtlik hinne A/MA (arvestatud või mittearvestatud).
Hindamise aluseks on õpimapp, mis sisaldab õppeprotsessi käigus täidetud õpiülesandeid.