0 kaarti!
Autor: Merle Rekaya eesti keele ja kirjanduse õpetaja |
Loodud: 5. september 2016. a. kell 13.31
Muudetud: 5. september 2016. a. kell 13.31
Õppeaasta: 2016/2017
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus
Kestvus: 35 tundi
Gümnaasiumi eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) valdab eesti kirjakeelt ning kasutab seda korrektselt kõnes ja kirjas;
2) on keeleteadlik, tajub keelt oma identiteedi osana, analüüsib ning hindab kriitiliselt keele
muutumise tendentse;
3) tunneb tüüpilisi suhtlusolukordi, oskab valida suhtluskanalit, kasutades konteksti sobivat suulist ja kirjalikku keelt;
4) tunneb tekstiliikide erinevusi ning oskab eri liiki tekste lugeda, analüüsida ja koostada;
5) arendab loovat ja kriitilist mõtlemist;
6) valib, hindab kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt teabeallikaid.
I nädal
II nädal
III nädal
IV nädal
V nädal
II pool kursus reisil
VI nädal
VII nädal
Kursuse lõpus õpilane:
1) valdab ettekujutust lihtsamast kommunikatsioonimudelist ning meedia rollist infoühiskonnas;
2) tunneb meediakanaleid ja -˛anre, nende tunnuseid ning meediateksti vastuvõtu eripära;
3) analüüsib verbaalset teksti visuaalses ja audiovisuaalses kontekstis;
4) oskab sõnastada teksti sõnumit, leiab viiteid ja vihjeid teistele tekstidele ning tõlgendab teksti
seostuvate tekstide kontekstis;
5) eristab fakti arvamusest ning usaldusväärset infot küsitavast;
6) tunneb meediatekstis ära argumendid ning põhilised verbaalsed ja visuaalsed mõjutamisvõtted.
1) korrektset suulist ja kirjalikku keelekasutust;
2) eri liiki suuliste ja kirjalike tekstide mõistmist ning kriitilist analüüsi;
3) tekstiloomeoskust;
4) argumenteerimisoskust;
5) teabeallikate kasutamise oskust