Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Meediaõpetus: 12 humanitaar prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Rekaya

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 5. september 2016. a. kell 13.31
Muudetud: 5. september 2016. a. kell 13.31

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Gümnaasiumi eesti keele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) valdab eesti kirjakeelt ning kasutab seda korrektselt kõnes ja kirjas;
2) on keeleteadlik, tajub keelt oma identiteedi osana, analüüsib ning hindab kriitiliselt keele
muutumise tendentse;
3) tunneb tüüpilisi suhtlusolukordi, oskab valida suhtluskanalit, kasutades konteksti sobivat suulist ja kirjalikku keelt;
4) tunneb tekstiliikide erinevusi ning oskab eri liiki tekste lugeda, analüüsida ja koostada;
5) arendab loovat ja kriitilist mõtlemist;
6) valib, hindab kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt teabeallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal

II nädal

III nädal

IV nädal

V nädal
II pool kursus reisil

VI nädal

VII nädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kursuse lõpus õpilane:
1) valdab ettekujutust lihtsamast kommunikatsioonimudelist ning meedia rollist infoühiskonnas;
2) tunneb meediakanaleid ja -˛anre, nende tunnuseid ning meediateksti vastuvõtu eripära;
3) analüüsib verbaalset teksti visuaalses ja audiovisuaalses kontekstis;
4) oskab sõnastada teksti sõnumit, leiab viiteid ja vihjeid teistele tekstidele ning tõlgendab teksti
seostuvate tekstide kontekstis;
5) eristab fakti arvamusest ning usaldusväärset infot küsitavast;
6) tunneb meediatekstis ära argumendid ning põhilised verbaalsed ja visuaalsed mõjutamisvõtted.

Hindamine üles

1) korrektset suulist ja kirjalikku keelekasutust;
2) eri liiki suuliste ja kirjalike tekstide mõistmist ning kriitilist analüüsi;
3) tekstiloomeoskust;
4) argumenteerimisoskust;
5) teabeallikate kasutamise oskust