Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 2c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Anu Rand

Klassiõpetaja

Kontakt: Anu.Rand@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. august 2016. a. kell 21.32
Muudetud: 31. august 2016. a. kell 22.27

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus
vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust,
sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja ausust, hoolivust, vastutustunnet ning õiglust.
Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane
• õpib suhtlema teiste inimestega ja viisakalt käituma;
• õpib väärtustama üldinimlikke kõlblusnorme;
• õpib tundma oma mina;
• õpib väärtustama perekonda;
• õpib tervislikult elama;
• õpib käituma kriisiolukorras;
• teadvustab seaduste vajalikkuse inimeste ühiselu ja tegevuse korraldamisel ning nende täitmise tähtsuse.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

2. 09
MINA KOOLIS
Tarkusepäev
TR lk 4-5

5.- 9. 09
Koolireeglid
TR lk 12- 13

12.- 16. 09
Kool vanasti ja praegu
TR lk 6-7

19.- 23. 09
Minu klassikaaslased
TR lk 8-9

26.- 30. 09
Traditsioonid ja väärtused minu koolis
TR lk 10-11

03.- 07. 10
MINA JA MINU PEREKOND
Minu perekond
TR lk 14-15

10.- 14. 10
Minu kodu
TR lk 16-17

17.- 21. 10
Minu sugulased
TR lk 18-19

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
... teab, millal on tarkusepäev.
... saab aru, et õppimine on vajalik.
... oskab rääkida oma esimesest koolipäevast.
.... oskab kooliteel turvaliselt liigelda.
... oskab rääkida oma koolist ja seda teistega võrrelda.
... teab, et koolid olid vanasti teistsugused.
.... teab, mis tunnid tal on ja mida tal koolis vaja läheb.
... mõistab, et tema ümber on erinevad lapsed.
... oskab erinevustega arvestada ja suhtub kõigisse sõbralikult.
.... teab, missuguseid sündmusi tema koolis tähistatakse.
... mõistab, et sündmuste tähistamine annab võimaluse koos teistega aega veeta.
... teab, missugused reeglid on tema klassis ja koolis.
.... mõistab, miks on reegleid vaja.
... oskab probleeme rahumeelselt lahendada ja vabandada.
... teab reegleid, millest liikluses peab kinni pidama.
... mõistab, miks perekond on tähtis.
... teab, et on olemas erinevad perekonnad.
... oskab rääkida oma perekonnast.
... teab, mis on lastekodu ja kasupere.
... oskab oma kodukohta kirjeldada ja pere tegemistest rääkida.
... teab, et koos teistega saab ka tema kodukandi heaks midagi teha.
... oskab nimetada oma sugulasi.
... teab, et sugulased on talle lähedased inimesed.
... oskab rääkida oma vanavanematest ja teistest sugulastest.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Kokkuvõtvate sõnaliste hinnangute kriteeriumid:
„väga tubli“ (lühend “V”) - hinnatakse suulist esitust, kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust, kui see vastab täiel määral õppekava nõuetele(*) või ka ületab neid;
„tubli“ (lühend “T”) - hinnatakse suulist esitust, kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust, kui see vastab üldiselt õppekava nõuetele(*), kuid pole täielik, esineb väiksemaid eksimusi või jääb mõnel määral puudu iseseisvusest;
„harjuta“(lühend “H”) - hinnatakse suulist esitust, kirjalikku või praktilist tööd, praktilist tegevust või selle tulemust, kui saavutatud õpitulemustes esineb eksimusi, põhioskused on omandatud lünklikult või õpilane vajab rohkem juhendamist.

Konsultatsioon kolmapäeviti kell 13.00 - 13.45 ruumis 206.
Sel ajal saad:
1) Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
2) Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.
3) Uuesti vastata halvasti tehtud tööd.