0 kaarti!
Autor: Anneli Auväärt abiõpetaja, eesti keel teise keelena õpetaja Kontakt: Anneli.Auvaart@nooruse.edu.ee |
Loodud: 29. august 2016. a. kell 12.50
Muudetud: 30. august 2016. a. kell 10.58
Õppeaasta: 2016/2017
Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus
Kestvus: 31 tundi
Gümnaasiumi võõrkeeleõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) huvituks võõrkeele õppimisest ja oleks võimeline enesetäiendamiseks võõrkeeltes;
2) kasutaks, täiendaks ja arendaks omandatud õpiviise- ja võtteid;
3) omandaks lugemisvilumuse, mõistaks ja oskaks tõlgendada erinevaid tekste ja kasutada seletavat sõnaraamatut;
4) julgeks ja oskaks suhelda õpitavas võõrkeeles erinevates situatsioonides;
5) suudaks aru saada erinevate inimeste võõrkeelselt kõnest ja vestlusest;
6) oskaks ennast kirjalikult väljendada õpitud temaatika piires;
7) tunneks õpitava võõrkeele maa kultuurile iseloomulikke käitumis- ja suhtlusnorme, nende kasutamist kõnes ja kirjas;
8) tunneks huvi õpitava maa kultuuri ja kirjanduse vastu;
9) suudaks omandatud keeleoskust iseseisvalt edasi arendada ja juurde õppida.
I NÄDAL ( 1.-2.09):
1. Tarkusepäev.
II NÄDAL ( 5.-9.09):
1. Tutvumine grupiga, ainekaardi ja hindamise tutvustamine. Räägime iseendast.
2. Iseendast: ankeet.
II NÄDAL ( 12.-16.09):
1. TK: iseendast. Vanus, numbrid 1-100.
2. Vanus. Dialoogid, harjutused.
IV NÄDAL ( 19.-23.09):
1. Nimisõna sugu. Järgarvud.
2. Omadussõna lõpud, järgarv+nimisõna.
V NÄDAL ( 26.-30.09):
1. Harjutused: vanus, järgarvud.
2. KT: vanus, järgarvud.
VI NÄDAL ( 3.-7.10):
1. Omastavad asesõnad.
2. Omastavad asesõnad. Kuupäev.
VII NÄDAL ( 10.-14.10):
1. Kuude nimetused, nädalapäevad. kuupäev.
2. Kuupäev, aasta. Harjutused.
VIII NÄDAL ( 17.-21.10):
1. Harjutused: kuupäev, aasta.
2. KT: kuupäev, aasta.
IX NÄDAL ( 31. 10-4.11):
1. Tegusõnade olevik.
2. Tegusõnade olevik.
X NÄDAL ( 7.-11.11):
1. Tegusõnade olevik - harjutused, tegusõnade minevik,
2. Tegusõnade minevik.
XI NÄDAL ( 14.-18.11):
1. Tegusõnade liittulevik.
2. Tegusõnede ajad: kordavad harjutused.
XII NÄDAL ( 21.-25.11):
1. KT: tegusõnade ajad.
2. Nimisõna mitmuse moodustamine. Harjutused.
XIII NÄDAL (28.11-2.12):
1. Nimisõna mitmuse moodustamine.
2. TK: nimisõna mitmuse moodustamine. Omadussõnad -iseloom.
XIV NÄDAL ( 5.-9.12):
1. Iseloom. Omadussõna+nimisõna.
2. Iseloom - suulised harjutused.
XV NÄDAL (12.-16.12):
1. Jutustame sõbra iseloomust + sõnavara. Jõululuuletus.
2. Pühad.
XVI NÄDAL ( 19.-22.12):
1. Pühad.
2. Jõulusoovid, jõululuuletuse vastamine.
XVII NÄDAL ( 9.-13.01):
1. Pühad - töö tekstiga.
2. KT: pühad.
XVIII NÄDAL ( 16.-20.01):
1. Linn, asutused linnas.
2. Linn - töö sõnavaraga.
I kursuse lõpuks õpilane:
1) oskab kokku viia hääliku ja tähe;
2) suudab mõista tuttaval keelematerjalil põhinevat õpetaja ja kaasõpilaste kõnet;
3) on võimeline läbitud õppematerjaliga tekstidest, monoloogidest ja dialoogidest ära tundma tuttavaid keelendeid ja lausestruktuure;
4) oskab kasutada õpitud sõnavara ja keelestruktuure lausete ja minidialoogide koostamiseks;
5) oskab tervitada, hüvasti jätta, ennast esitleda, mõne lausega jutustada oma perest, öelda inimese vanust ja küsida kuidas läheb?, teab kuude, nädalapäevade ja aastaaegade nimetusi, numbreid 1-1000,järgarve, oskab kirjutada jõulusoove, öelda kuupäeva, aastat;
6) oskab esitada mõnda lihtsat küsimust ( Kes see on? Mis see on? kuidas läheb? Kui vana sa oled? ) ja neile vastata;
7) oskab lugeda häälega;
8) omab algteadmisi keeleteadmistest: nimisõnade sugu, isikulised asesõnad, tegusõna I ja II pöördkond, minevik, olevik, nimisõnade mitmuse moodustamine, omastavad asesõnad, omadussõnad.
Hindamisel kasutatakse kujundavat ja kokkuvõtvat hindamist.
I kursuse hinde kujundamine:
KT - 3 hinnet
Tunnikontrollid - igaüks 1 hinne
Jutustamine: iseloom - 1 hinne
Protsessihinded ( kodused tööd, töö tunnis) - kokku 1 kokkuvõttev hinne
Puudulikele töödele on üks järeltöö võimalus 10 päeva jooksul alates töö kätte saamisest. Esitamata tööd või tegemata kontrolltööd, tunnikontrollid, sõnade tööd, jutustamine kajastuvad e-Koolis nullina. Kui töö sooritatakse, asendub "0" hindega. Kui perioodi lõpus on töö sooritamata, asendub "0" hindega "1". Puudumiste korral on tarvis KT-d , TK, sõnade tööd ja jutustamine järele vastata. Positiivse kursusehinde ( hinne 3 ) saamiseks võib olla ainult üks puudulik hinne .
Hindamisnormid:
hinne 5 - 100-90%
hinne 4 - 89-75%
hinne 3 - 74-50%
hinne 2 - 49-20%
hinne 1 - 19 - 0%
Konsultatsioonid ja järeltööd kokkuleppel.