Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. august 2016. a. kell 10.43
Muudetud: 29. august 2016. a. kell 10.43

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

05. - 09.09
Tervis. Tervise olemus. õ.lk.7- 8 tv 1-2 Tervisenäitajad.õ lk 9-10
12. - 16.09
Praktiline töö: tervisenäitajate mõõtmine. Tervist mõjutavad tegurid. Stress. õ lk 11-16,
19. - 23.09
Tunnikontroll. Tervisliku eluviisi komponendid. õ lk 17
26.- 30.09
Tervislik toitumine, selle põhimõtted. õ lk 18-22 Praktiline töö: toidupüramiidi koostamine
03.10 - 07.10
Toitumist mõjutavad tegurid õ lk 23-24, Praktiline töö: Pakendi märgistuse lugemine l õ. lk .24
10. - 14.10
Tervislik päeva ja -nädalamenüü õ lk 25-27, Praktiline töö.: (valik) menüü koostamine õ lk 39 ül 3/ pere toidukorv õ lk 39 ül 4,/eesti rahvustoidud
17. - 21.10
Kehaline aktiivsus, selle tähtsus, vormid ja põhimõtted. õ lk 28-32, tv 14-18

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpitulemus poolaasta lõpuks
* Kirjeldab oma välimust, huvisid ja tegevusi, mida talle meeldib teha.
* Eristab mehi ja naisi.
* Nimetab mille poolest ta sarnaneb teistega ja erineb teistest.
* Väärtustab iseennast ja teisi.
* Kirjeldab, kuidas oma tervise eest hoolitseda.
* Kirjeldab tervise hoidmise viise: mitmekesine toit, uni ja puhkus ning liikumine ja sport.
* Teab, et liikumine, puhkus ja tervislik toitumine on tähtsad seoses tervisliku eluviisiga.
* Eristab aja kulgu ja seisu.
* Planeerib oma päevakava.
* Kirjeldab, kuidas sisustada vaba aega.
* Väärtustab tegevusi, mis on positiivsete tunnete tekkimise allikaks.
* Eristab füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist ning selgitab tervise olemust nendest mõistetest lähtuvalt.
* Eristab põhilised organismiga seotud rektsioonid stressi korral ning kirjeldab nendega toimetuleku võimalusi.
* Väärtustab oma tervist.
* Eristab tervislikku ja mittetervislikku eluviisi.
* Koostab endale tervisliku toidumenüü ja analüüsib seda lähtudes tervisliku toitumise põhimõtetest.
* Kirjeldab tervisliku toitumise põhimõtteid ning väärtustab neid.
* Selgitab kuidas toitumine on seotud tervisega.
* Kirjeldab tegureid, mis mõjutavad inimese toiduvalikut.
* Teab kehalise tegevuse mõju oma tervisele ja toob selle kohta näiteid.
* Kirjeldab oma hobisid, päevakava ja hindab kehalise aktiivsuse piisavust oma igapäevases tegevuses.
* Teab enda olulisi tervisenäitajaid (näiteks, , kehapikkus, kehakaal, kehatemperatuur, pulsisagedus, enesetunne, meeleolu, viimane hamba- ja silmaarsti külastus).
* Väärtustab tervislikku eluviisi.
* Teab ja kirjeldab murdeeas toimuvaid kehaga seotud ja emotsionaalseid muutusi.
* Aktsepteerib ja väärtustab oma kehalisi muutusi.
* Teab, et murdeiga on varieeruv, igaühel oma arengutempo.

Hindamine üles

Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega
väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, kirjalike kui ka praktilisi ülesannete kaudu.
Poolaasta hinde moodustavad: tunnihinded, töövihiku hinded, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd, tunnikontrollid ja kontrolltööd.

Hinne: 5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100.
Hinne 4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 75-89.
Hinne 3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollides teadmiste protsent 50-74.
Hinne 2 - õpilane ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 20-49
Hinne 1 - teadmiste protsent 0-19
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 14.00 - 15.00 klass 303

Kui hindeline töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioonid ja järelvastamine