Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Pole: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 24. august 2016. a. kell 23.36
Muudetud: 21. august 2019. a. kell 13.32

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Draamaõpetuse eesmärgid 4. klassi valikainena on:

• Läbi praktilise teatritegevuse (mängu) anda õpilastele võimalus eneseavastamiseks – oma isiksuse mõistmiseks ja mitmekülgseks arendamiseks
• Arendada loovust, fantaasiat ja reageerimisoskust erinevates situatsioonides; empaatiavõimet, probleemide lahendamise oskust, esinemisjulgust, suhtlemisoskust, kujundada analüüsivõimet ja koostöövalmidust, äratada huvi teatri kui kunstiliigi vastu; korrigeerida õpilaste suulist eneseväljenduse oskust.

Tutvutakse ühtlasi näitlejameisterlikkuse põhialustega:
• tähelepanu ja keskendumine
• suhtlemine partneriga, kuulamine
• liikumismängud
• rollimängud
• lavakõne (füüsise- ja häälekasutust)
• omaloomingulised etteasted
• improvisatsioon

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

8. september
Sissejuhatus draamaõpetuse ainesse. Ainekaardiga tutvumine (suuline). Reeglid!
Energiaring- enda tutvustamine + hääleharjutused ringis.

15. september
Improvisatsioon- Telesaade " Täna õhtul..."
Grupitöö. Esitused.

22. september
Hääl, kui töövahend. Ilmekus

29. september
Keha ja loovus. Grupis töötamine.
Kujutletavad rekvisiidid ja nende kasutamine. (palli viskamine, mööbel, ukse avamine, vestluspartner jm)
Erinevate asjade või mõistete loomine kehaga (Nt: laev, auto, õnn, puuriit vm).

6. oktoober
Emotsioonid ja nende tunnetamine.
Sissejuhatav mäng: lausete lugemine erinevate emotsioonidega. Analüüs.
"Järele tegemine"- harjutus, kus õpilased grupis matkivad ettetegijat/õpetajat. Analüüs.
Gruppides lühisketšid erinevate emotsioonide väljendamisest.

13. oktoober
Muusika ja teater. Muusika kuulamine, liikumine erinevate muusikapalade saatel. Mängulised ülesanded muusikas.

20. oktoober
Veerandi viimane tund: lühinäidendid rühmades.
Olemas kõikvõimalikud rekvisiidid. Õpetaja jäädvustab näidendid kaameraga.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:

• on valmis välja pakkuma ideid erinevateks situatsioonimängudeks
• oskab etteantud rollimängudes end loogiliselt väljendada
•oskab rakendada fantaasiat ja loovalt suhtuda antud ülesannetesse
•oskab analüüsida kaasõpilaste esinemist
•oskab esinemisel kontrollida oma häält ja füüsist
•esineb sõnalis- muusikalises näidendis

Draamaõpetus Kuressaare Gümnaasiumis on tihedalt seotud muusikaõpetusega, kuna
lõpptulemuseks on sõnalis-muusikaline etendus; eesti keele ja kirjandusega; võõrkeeltega;
inimeseõpetusega; kehalise kasvatusega.

Hindamine üles

Draamaõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Õpilane saab tundides pidevalt suulist tagasisidet nii õpetajalt kui ka grupi teistelt liikmetelt. Hinnang sisaldab tunnist osavõtu aktiivsust, reageerimisvalmidust erinevates situatsioonides, esinemisjulgust, suhtlemisoskust, koostöövalmidust.
Tunnistusel kajastub hinnang arvestatud/mittearvestatud II ja IV veerandi lõpus.

Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00 või muul kokkulepitud ajal ruumis 309.