Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 3d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 23. august 2016. a. kell 16.38
Muudetud: 2. september 2016. a. kell 19.03

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi.
Inimeseõpetuses käsitletakse inimest ja tema sotsiaalset keskkonda tervikuna, lõimides õppesisu kõigis kooliastmeis. Väärtuskasvatus ja hoiakute kujundamine toimub vaimses õpikeskkonnas üksteist mõistvas õhkkonnas ning on suunatud õpilaste positiivse mõtlemise arendamisele oma arengu- ja toimetulekuvõimaluste üle. Soodne sotsiaalne õpikeskkond toetub eelkõige õpilaste isikupära ja isiklike seisukohtade austamisele, võimaluste tagamisele vabaks arvamusavalduseks, initsiatiiviks, osalemiseks ja tegutsemiseks nii üksi kui ka koos teistega.

Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane:
• õpib suhtlema teiste inimestega ja viisakalt käituma;
• õpib väärtustama üldinimlikke kõlblusnorme;
• õpib tundma oma mina;
• õpib väärtustama perekonda;
• õpib tervislikult elama;
• õpib käituma kriisiolukorras;
• teadvustab seaduste vajalikkuse inimeste ühiselu ja tegevuse korraldamisel ning nende täitmise tähtsuse.

Allikas: http://oppekava.innove.ee/pohiharidus/sotsiaalained/inimeseopetus/

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

5.-9. september
Õppimine. Jälle koolis! Haridustee Õ lk 4-5, TV lk 3-4
Pantomiim. Tööleht: minu haridustee.

12.-16. september
Teabeallikad. Õ lk 7-8, TV lk 6
Tahvelarvuti, kui teabeallikas. Rühmatöö.
Tööleht

19.-23. september
Lapse õigused ja kohustused. Õ lk 9-10, TV lk 6
Plakat- lapse õigused, lapse kohustused. Grupitöö.

26.-30. september
Viisakas käitumine- kodus, koolis ja kooliteel.
Õ lk 11-13, TV lk 7-9
Rollimängud: erinevate situatsioonide lahendamine. Grupitöö.

3.-7. oktoober
Tean ja oskan: Teadmistekontroll- kahoot.it.
Tahvelarvutid.
TV lk 10-11.

10.-14. oktoober
Mina ja teised. Mured koolis. Sõprus
Õ lk 14-15, TV lk 12-15
Sõprussammaste moodustamine. Mis on sõprus? Mõtteskeem.

17.-21. oktoober
Teod ja tagajärjed.
Õ lk 16-17, TV lk 16-17
Mäng " Vabandamise tool", Jutu kirjutamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1. väärtustab ennast ja teisi ning teab, et inimesed, nende arvamused, hinnangud ja väärtused
on erinevad;
2. oskab suhelda ja käituda teisi arvestades ja tehes koostööd, ning sõnastab oma tundeid ja
teab, et nende väljendamiseks on erinevaid viise;
3. väärtustab hoolivust, ausust, õiglust ja vastutustunnet;
4. teab põhilisi käitumisreegleid, arvestab neid ning kirjeldab, mis on õiglane ja ebaõiglane
käitumine;
5. väärtustab sõprust ja toetavaid peresuhteid armastuse ning vastastikuse toetuse allikana;
6. teab, milline on tervislik eluviis ning kuidas hoida füüsilist ja vaimset tervist, ning
väärtustab neid;
7. mõistab oma õigust keelduda ennastkahjustavast tegevusest ning teab, kuidas ohuolukorras
abi kutsuda;
8. kirjeldab, mis on lapse õigused ja kohustused, mõistab vastutust oma tegude eest ning
planeerib oma aega ja igapäevaseid tegevusi;
9. teab, mis on perekond, kodu, kodukoht ja kodumaa, ning väärtustab neid;
10. teab Eesti riigi sümboleid ja lähemaid naaberriike.

Hindamine üles

3. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

Arvestuslikel kirjalikell töödel antakse hinnang kõikidele osaoskustele. Hinnangu andmiseks kasutatakse tähti:
VT- "väga tubli" osaoskus vastab täiel määral õppekava nõuetele.
T- "tubli" osaoskus vastab üldiselt õppekava nõuetele, kuid pole täielik, esineb väiksemaid eksimusi või jääb mõnel määral puudu iseseisvusest.
H- "harjuta" osaoskuses esineb eksimusi, põhioskused on omandatud lünklikult või õpilane vajab rohkem juhendamist.

[color=blue]Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00 või muul kokkuleppel õpetajaga ruumis 309.[/color]