Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tööõpetus: 3d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 23. august 2016. a. kell 16.37
Muudetud: 24. august 2016. a. kell 23.14

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane:

• omandab vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
• omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
• kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
• õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
• arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi;
• omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

5.-9. september
Ainekaardi tutvustamine õpilastele- mida sel veerandil ette võtame.
1. Suvemeenutus, telkimine. Kollaaž. Vajalikud vahendid: värvilised paberid, ajakirjad, liim, värvilised pliiatsid.
Vaata näidist: https://www.pinterest.com/pin/423408802449959941/
2. Õuna meisterdamine. Vajalikud vahendid: värvilised paberid, kartong, käärid, liim, harilik pliiats.
Vaata näidist: https://www.pinterest.com/pin/423408802450335013/

12.-16. september
1. Kärbseseened. Lehetrükis taust. Vajalikud vahendid: taust vesivärvidega, guaššid trükkimiseks, puulehed, värvilised paberid, käärid, liim. Pitsipaber. Töö jätkub 2. tunnil.
Vaata näidist: https://www.pinterest.com/pin/423408802448357630/

19.-23. september
FOTO kui kunst. Fotonäituse korraldamine teemal "Ilus tõde meie vabas koolis on..."
Vajalikud vahendid: fotoaparaat (õpetajal). Ettevalmistused kestavad terve nädal. Fotod prinditakse välja.

26.-30. september
1. Sügisene puu. Puhumistehnika.
Vajalikud vahendid: joogikõrs, vesivärvid, värvilised paberid ja aukraud, liim.
2. Vihm ja vihmavari.
Vajalikud vahendid: A3 paber, õlipastellid/rasvakriidid, harilik pliiats, vesivärvid.

3.-7. oktoober
1.Kividele maalimine.
Vajalikud vahendid: guaššvärvid, peenike pintsel. Kivid (õpetajal olemas)
Vaata näidist: https://www.pinterest.com/pin/423408802448685010/
2. Kollaaž enda fotost.
Vajalikud vahendid: mustvalge paberile prinditud foto, värvilised paberid, käärid, liim, harilik pliiats.
Vaata näidist: https://www.pinterest.com/pin/423408802449867161/

10.-14.oktoober
Tunnid keraamikaklassis. Võtmehoidja meisterdamine savist.

17.-21. oktoober
Käbidest ananassid.
Vajalikud vahendid: käbid, guaššvärvid, värviline paber, liimipüstol (õpetajal)
Vaata näidist: https://www.pinterest.com/pin/AeENG38fgG9d-51hVBkTk5-1Yw8Z8dIED6qYmpX7cCtpWsm-vkNCFhg/

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
*kasutab materjale säästlikult
*tutvub erinevate tehnikatega
*oskab kujundada ja konstrueerida ruumis ja tasapinnal
*oskab iseseisvalt töötada, arvestades töö teostamisel tööle seatud ülesandeid ja eesmärke
*oskab töökohta tööks organiseerida
*täidab töötades ohutusnõudeid
*tagab korra ja puhtuse töökeskonnas

Hindamine üles

Tööõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.

1.-3.klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks. Tööõpetuses kasutatakse kokkuvõtva hindamisena sõnalist hinnangut arvestatud (A) või mittearvestatud (MA).

Töö on ARVESTATUD, kui:

ˇ töövahendid alati kaasas
ˇ jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
ˇ kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires
ˇ oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid
ˇ kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
ˇ töö puhas ja korrektne
ˇ töö alati viimistletud

Töö on MITTEARVESTATUD, kui:

ˇ õppevahendid pidevalt kodus
ˇ õppeülesanded poolikult täidetud
ˇ töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
ˇ suhtumine töösse huvitu
ˇ puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
ˇ õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
ˇ puuduvad töövahendid

Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00 ruumis 309