0 kaarti!
Autor: Lelet Aavik-Part klassiõpetaja |
Loodud: 26. märts 2016. a. kell 18.13
Muudetud: 30. märts 2016. a. kell 08.29
Õppeaasta: 2015/2016
Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Programmeerimise õpetamise üldeesmärk I kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Eesmärkide saavutamiseks peab teadvustama ning tunnetama programmide olemust, koostades praktilises töös programme, mida arvutil realiseerida. Esimese keskkonnana kasutame Scratchi. See on vabavara, mis on mõeldud algajatele, eeskätt lastele ja noortele. Oma lihtsuse tõttu võimaldab see omandada programmeerimise põhitõed traditsiooniliste keskkondadega võrreldes 2-3 korda kiiremini. Aine põhiosa on orienteeritud praktilistele tegevustele.
Valikkursusega taotletakse, et õpilane:
-kohaneb tehnoloogia kasutamisega õppetöös;
-valdab arvutil peamisi lihtsamaid töövõtteid;
-arendab loovust, loogilist, analüüsivat ja abstraktset mõtlemist;
-praktiseerib süsteemset käsitlust probleeme ja ülesandeid lahendades;
-tunneb lihtsamaid programmide loomise võimalusi ning põhimeetodeid;
-omandab programmide koostamise ning probleemide lahendamise baasoskused visuaalse programmeerimisplatvormi Scratch ja LEGO WeDo abil.
28.03 - 1.04
4.04 - 8.04
11.04 - 15.04
18.04 - 22.04
25.04 - 29.04
2.05 - 6.05
9.05 - 13.05
16.05 - 20.05
23.05 - 27.05
Õpilane:
-tunneb arvutikasutamise põhivõtteid, oskab kasutada hiirt, klaviatuuri, programme
-praktiseerib loogikat erinevate õppemängude mängimisel
-oskab konstrueerida roboteid ning neid programmi abil juhtida
-teab programmide loomise põhitõdesid
-eristab ning oskab programmides kasutada eri liiki andmeid (nt teksti, pilti, heli jm)
-tunneb ning oskab programmides kasutada protsesside juhtimise vahendeid
Valikaines programmeerimine on hindamine on arvestluslik.
Peamine õppesisu on tunnis ette nähtud praktiliste ülesannete sooritamine. Praktiliste ülesannete lahendamisel pakutakse kõigile edutunde kogemust. Vajadusel diferentseeritakse õppeülesandeid.
Arvestuse saab õpilane, kes:
-oskab õppida üksi ning koos teistega, paaris ja rühmas;
-peab lugu oma kaaslastest ja nende loomingust, ei naeruväärista kaaslasi;
-suudab kuulata, tähele panna ning õpetajaga tööd kaasa teha;
-oskab end häälestada ülesandega toimetulemisele ning oma tegevusi mõtestada;
-oskab vaadelda, erinevusi ja sarnasusi märgata ning kirjeldada;
-oskab nähtusi võrrelda, ühe-kahe tunnuse alusel rühmitada;
-oskab kasutada arvutis vajalikke programme;
-teab ja rakendab programmeerimise põhialuseid.