Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 12. jaanuar 2016. a. kell 14.10
Muudetud: 29. märts 2016. a. kell 14.06

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist;
10. tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes;
11. jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

III veerand
I nädal Koolivaheajast jutu või luuletuse kirjutamine.
II nädal Põnevusjutu kirjutamine. Ühiskirjutamine.
III nädal Kodu-uurimusliku töö koostamisest väikeste kodu-uurijate vabariiklikule konkursile. Teema: „KODUMAJA JUTUSTAB” vt juhend http://paideyg.ee/wp-content/uploads/dokumendid/2012_2013/kodu_uurimist_juhend.pdf
IV nädal E. Kippel „Meelis“ või L. Frank Baum „Võlur Oz“ tutvustamine klassikaaslastele, rühmatöö.
V nädal Kodu-uurimusliku töö „KODUMAJA JUTUSTAB” mustandi esitamine. Arutelu töö koostamisel tekkinud küsimuste-probleemide üle
VI nädal Sugupuu. Praktiline töö
VII nädal Kõnelemine, oma sugupuu tutvustamine. Esinemine klassikaaslastele. Kodu-uurimusliku töö „KODUMAJA JUTUSTAB” esitamise tähtaeg
VIII E. Kippel „Meelis“ või L. Frank Baum „Võlur Oz“ tutvustamine klassikaaslastele, rühmatöö.
IX nädal Valmistumine 18.03 projektipäevaks (Teeme teatrit - Suur Uba)
X nädal Eesti keel - meie emakeel. Emakeelepäevast. Valmistumine 18.03 projektipäevaks (Teeme teatrit - Suur Uba)

IV VEERAND

I nädal
Plaani lugemine eesti k õ h 184.

II nädal
Intervjuust info leidmine eesti k õ h 189

III nädal
Telesaate tutvustus eesti k õpik h 178-179

IV aprill
Vahetunniküsitlus eesti k õ h 207

V nädal
Loovtöö kirjutamine.

VI nädal
Loovtöö kirjutamine.

VII nädal
IV veerandil loetud raamatu lugemiskontroll

VIII nädal
Lugemiskontrolli analüüs.

IX nädal
Rahvakalendri tähtpäevade ristsõna koostamine.

X nädal
Ristsõnade lahendamine

XI nädal
Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinnang (arvestatud / mittearvestatud) II ja IV veerandi lõpul. Töid võib hinnata, hinne märgitakse eKoolis kirjanduse päevikusse (märkides juurde, et töö on tehtud tekstiõpetuse tunnis).

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti kell 14.00-14.45 ruumis 309 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.