Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4b T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 4. jaanuar 2016. a. kell 11.29
Muudetud: 13. jaanuar 2016. a. kell 09.30

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Käsitöö ja kodundusega taotletakse, et õpilane * omandab vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks; * omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada; * kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset; * õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös; * arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi; * omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt; hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu; * õpib tundma käsitöö ja kodundusega seotud elukutseid, hindab oma sobivust teatud kutse omandamiseks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

11.01 Aktus
18.01 Tikkimine, tikandi tähtsus etnograafias ja tänapäeval, tikand rõiva kaunistusvahendina,rahvarõivad erinevad materjalid ja töövahendid
25.01 Tikkimine : eelpiste, varspiste
01.02 Tikkimine: ristpiste
08.02 Tikkimine: nukuvaip, linik. Töö kavandi joonistamine lehele
15.02 Tikkimine
22.02 Tikkimine
29.02 Tikkimine
07.03 Tööde viimistlemine ja lõpetamine
07.03 Rühmatöö: Klassiõhtuks menüü koostamine
14.03 Kartulisalati tegemine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua
* kasutab tekstiileset kaunistades ühe- ja kaherealisi pisteid
* tutvub märg- ja nõelviltimisega ning keerutatud nööri valmistamisega

Hindamine üles

Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpus arvestuslikult (arvestatud või mittearvestatud).

Poolaasta jooksul hinnatakse õpilase teadmisi-oskusi numbriliselt 5 palli süsteemis. Arvestuse saab õpilane praktilise töö valmistamise eest kõigi positiivsete hinnete korral. Negatiivsed õppetöö tulemused tuleb likvideerida konsultatsioonitunnis.
Konsultatsioon esmaspäeval kell 13. 00 - 13.45 ja teisipäeval kell 15.00 - 15.45 või kokkuleppel õpetajaga klassis 303
Tunnitöö hinne = töösse suhtumine tunnis + koduse (praktilise) ülesande täitmine + tunnis valmistatava töö tulemus

Õpitulemuste omandamise hindamisel on oluline nii õpetaja sõnaline hinnang, hinne kui ka õpilase enda hinnang oma tööle.
Õppeülesande lahendamisel hinnatakse:
• kavandamist ja planeerimist (originaalsust, iseseisvust, oskust põhjendada tehtud otsuseid/valikuid);
• valmistamist (materjalide ja töövahendite kasutamise oskust, omandatud teadmiste kasutamist praktikas, tööohutusnõuete ja hügieenireeglite järgimist, iseseisvust, koostööoskust);
• töö tulemust (kavandatu õnnestumist, viimistlust/kvaliteeti, töö õigeaegset valmimist, esitlemise oskust);
• õpilase arengut, püüdlikkust, kodukorra täitmist.




·