Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Caroliina Rand

klassiõpetaja

Loodud: 23. november 2015. a. kell 12.25
Muudetud: 23. november 2015. a. kell 12.25

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse tundides 
* omandab õpilane vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks; 
* omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada; 
* kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset; 
* õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös; 
* arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi; omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt; 
* hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 02.sept
Sissejuhatus. Ainekaardi tutvustus. Materjalid ja töövahendid; looduslikud kiud, vill, puuvill, käsitööniidid ja -lõngad.

II nädal 9.sept
Tikand, tikkimine, tikkimismaterjalid ja - vahendid. Üherealised pisted, eelpiste.

III nädal 16.sept
Tikk-, vars-, ja ahelpiste.

IV nädal 23.sept
Ristpiste.

V nädal 30.sept
Tikandi viimistlemine, nõelaraamatu vormistamine.

VI nädal 7.okt
Loodusainete katsed

VII nädal 14.okt
Võileiva retsept - retsepti tutvustamine. Koguste arvestamine.

VIII nädal 27.-31. okt
Võileibade valmistamine. Laua katmine. Ohutus köögis.

IX nädal 03.-07. nov
Heegeldamine. Ohutusnõuded, töövahendid, materjalid. Alg- ja ahelsilmus - heegelahelast pildi valmistamine.

X nädal 10-14. nov
Kinnissilmus, tingmärk - kinnissilmuselise tööproovi heegeldamine.

XI nädal 17.-21. nov
Tööproovi viimistlemine ja vormistamine, kinnissilmuse 3 nägu, tööjuhend.

XII nädal 24.-28. nov
Toiduainete eel- ja külmtöötlemine, toit, toidu- ja toitaine; aedviljad. Mõistekaardi "Toiduainete töötlemisviisid" koostamine.

XIII nädal 01.-05. dets
Aedvilja tükeldamine, tükelduskujud - lihtsa toorsalati valmistamine ja serveerimine.

XIV nädal 08.-12. dets
Ettevalmistused jõuludeks

XV nädal 15.-19. dets
Ettevalmistused jõuludeks

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane 
* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha; 
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi; 
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust; 
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua; 
* seostab käsitöölõnga jämedust ja eseme valmimiseks kuluvat aega; järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha; 
* heegeldab põhisilmuseid ning tunneb mustrite ülesmärkimise viise ja tingmärke; 
* teab erinevaid toiduainerühmi (aedviljad) ning tunneb neisse kuuluvaid toiduaineid ja nende omadusi; 
* valmistab lihtsamaid tervislikke toite, kasutades levinumaid toiduaineid ning külmtöötlemistehnikaid, valib töövahendid ja seadmed töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; 
* mõistab täpsuse vajalikkust õmblemisel ning järgib seda oma töös; 
* kavandab omandatud töövõtete baasil jõukohaseid käsitööesemeid.

Hindamine üles

Tööõpetuse, kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet. 

Hinne 5 
· töövahendid alati kaasas 
· jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt 
· kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires 
· oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid 
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni 
· töö puhas ja korrektne 
· töö alati viimistletud 

Hinne 4 
· töös esineb üksikuid vigu 
· vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist 
· kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni 
· vajab eelnevalt õpitud töövõtete ülekordamist 
· viimistlus pole täiuslik 

Hinne 3 
· õppevahendid aeg-ajalt kodus 
· suhtumine töösse huvitu 
· tööülesannete täitmisel esineb palju vigu 
· töö viimistletud halvasti või poolikult 

Hinne 2 
· õppevahendid pidevalt kodus 
· õppeülesanded poolikult täidetud 
· töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata 
· suhtumine töösse huvitu 
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas 

Hinne 1 
· õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa 
· puuduvad töövahendid 

E-koolis hinne 0 tähistab õpilase puudumise korral järgivastamist vajavat tööd. 
Õppeperioodi kokkuvõttev hinne pannakse välja õppeperioodi lõpul antud perioodi jooksul saadud hinnete alusel. 

Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00-14.45 ruumis 308 või kokkuleppel õpetajaga.