Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tööõpetus: 2d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 8. november 2015. a. kell 21.15
Muudetud: 8. november 2015. a. kell 22.23

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse õpetamisega taotletakse, et õpilane:

- omandab vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
- omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
- kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
- õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
- arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi;
- omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

9. nädal: 26.- 30. oktoober:
Valmistume Halloweeniks: arutelu traditsiooniliste pühade nagu mardipäev ja halloween üle. Peagi saabuva halloweeni-teemalise klassiõhtu tarbeks kaunistuste valmistamine.
Vajalikud vahendid: papptaldrikud, guašš, pintsel, veetops, lauakate (käärid).
Tegeleme teemaga 2 õppetundi.

10. nädal: 2.- 6. november:
Isadepäev läheneb! Pildiraami meisterdamine. Õpilased valmistavad kartongpaberi äärtele pildiraami-ääred. Keskele kleebitakse enda foto, mille on õpetaja eelnevalt välja printinud.
Vajalikud vahendid: kuldne kartong, plastiliinid, teip, lõng.
Töö tegemine võtab aega 2 õppetundi.

11. nädal: 9.- 13. november:
Aeg on välja võtta mütsid, sallid, käpikud! Värvilisest paberist mütsi ja salli valmistamine. Mustrite joonistamine.
Vajalikud vahendid: värvilised paberid, guaššvärvid, erinevad lõngad.
Töö valmib kahes järjestikuses tööõpetuse tunnis.

12. nädal: 16.-20. november:
Mängu TRIPS-TRAPS-TRULL meisterdamine.
Vajalikud vahendid: väikesed heledad kivid, viltpliiatsid, riidetükk, marker. (Väike kilekott kivide hoidmiseks)

13. nädal: 23.- 27. november:
Salvrätiku-tehnikas tassi/taldriku vm kaunistamine.
Vajalikud vahendid: spetsiaalne liim salvräti liimimiseks, erinevate piltidega salvrätikud, pintsel.

14. nädal: 30.- 4. detsember:
Juba algas jõulukuu! Meisterdame käbidest jõulukaunistusi.
Vajalikud vahendid: käbid (männi), läikivad liimid, kaunistupaelad, litrid jm. Pael riputamiseks.

15. nädal: 7.- 11. detsember:
Talvise küünlaümbrise meisterdamine.
Vajalikud vahendid: purk, pits vm riie, erinevad käsitööpaelad, valge värv, teeküünal.

16. nädal: 14.- 18. detsember:
Jõulukaartide meisterdamine: lipsumakaronidest jõulupärg kaardil
Vajalikud vahendid: lipsu-kujulised makaronid, (roheline) guašš, pintsel, läikivad liimid, värvilised paberid

NB! Õpetaja võtab endale õiguse teemasid ja teemade järjestust vastavalt vajadusele muuta.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
- kasutab materjale säästlikult;
- tutvub erinevate tehnikatega;
- oskab kujundada ja konstrueerida ruumis ja tasapinnal;
- oskab iseseisvalt töötada, arvestades töö teostamisel tööle seatud ülesandeid ja eesmärke;
- oskab töökohta tööks organiseerida;
- täidab töötades ohutusnõudeid;
- tagab korra ja puhtuse töökeskonnas;

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. eKoolis kajastuvad õpilase puudumised ja märkused. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks. Tööõpetuses kasutatakse kokkuvõtva hindamisena sõnalist hinnangut arvestatud (A) või mittearvestatud (MA).

Sõnaliste hinnangute kriteeriumid:
Hinnang "ARVESTATUD"- õpilane: Töötab tunnis kaasa. Oskab kasutada õpitud töövõtteid. Töö on teemast lähtuv. Töö on lõpetatud ja esitatud õigeaegselt. Töövahendid on kaasas.
Hinnang: "MITTEARVESTATUD"- õpilane: Ei tööta tunnis kaasa. Ei kasuta õpitud töövõtteid. Töö ei vasta teemale
Õppeülesanded poolikult täidetud, töö esitamata või viimistlemata. Puuduvad töövahendid.

*Tööõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.

Vajadusel konsultatsioon varasemalt kokkulepitud ajal ruumis 209.