Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ujumine: 4a T, 4b T, 4c T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Inge.Jalakas@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. oktoober 2015. a. kell 23.32
Muudetud: 25. oktoober 2015. a. kell 13.08

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ujumisoskus on teistest oskustest olulisem, sest sellest võib sõltuda vees ellujäämine. Mida paremini osatakse ujuda, seda suurem on võimalus päästa enda ja võimalusel teise inimese elu, kui peaks juhtuma õnnetus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Vette hingamise, sukeldumise ja vabaujumise libisemise harjutused, mängud.

2. nädal
Stardihüppe juurdeviivad harjutused. Vabaujumise harjutused plaadiga - üksi ja paarilisega. Jalgade tehnika harjutamine.

3. nädal
Harjutused vabaujumise käte tehnika täiustamiseks. Paaristeatevõistlused plaadiga.

4. nädal
Vabaujumise pöörde juurdeviivad harjutused. Vabaujumise käte ja jalgade tehnika harjutamine plaadiga. 200m plaadiga, ilma pausita ujumine.

5. nädal
Vabaujumise stardihüppe ja pöörde harjutamine, saltopöörde tutvustus, käte ja jalgade tehnika parandamine rinnuli ujumisel. Teatevõistlused.

6. nädal
25 m vabaujumine koos stardihüppega parimale tulemusele. Veepall lihtsustatud reeglitega.

7. nädal
50 m vabaujumine koos stardihüppe ja pöördega parimale tulemusele. Veemängud.

8. nädal
20 min vabalt vastupidavus ujumine. Veemängud.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) täiustab
- vees libisemise asendit rinnuli
- vabaujumise jalgade ja käte tehnikat
2) arendab
- vabaujumise pöörde tehnikat
- stardihüpet vabaujumisel
- vabaujumise hingamise tehnikat
- vastupidavusvõimet
3) suudab
- ujuda 25m vabalt ilma puhkepausita oma parimale tulemusele parandades oma eelmise õppe-aasta tulemust
- ujuda 20 min vabalt ilma puhkepausideta.

Hindamine üles

Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine). Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega. Õpilaste kokkuvõttev hindamine toimub 2. ja 4. veerandil hindega A või MA.

Ujumise tunnis on õpilase riietuseks trikoo ja kaasas pesemisvahendid. Tund toimub 1 x nädalas.

Pikemaajaliselt (enam kui kaks nädalat) arsti tõendiga ujumisest vabastatud õpilased määratakse
füsioterapeudi rühma spordiosakonna juhi poolse esildisega iga veerandi
esimesel nädalal. Vabastust taotlev õpilane esitab arstitõendi oma
kehalise kasvatuse õpetajale. Nimekirja kinnitab direktor käskkirjaga.
Füsioterapeut teeb märkmeid kinnitatud nimekirjast puuduvate õpilaste
kohta eKooli. Kehalist kasvatust hindab füsioterapeut hinnetega
arvestatud/mittearvestatud. Hindamisel juhindutakse kooli
õppekavast ja kehalise kasvatuse ainekavast.

Lühiajaliselt (1-2 nädalat) kehalisest kasvatusest lapsevanema või arsti
poolt vabastatud õpilane esitab tõendi/kirja enne tunni algust
(vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale. Õpilane on iga keh.-kasv.
tund õpetaja poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt
tunnist).

Ujumise tunnis on õpilane vastavas riietuses. Selle puudumisel
tunnis osaleda ei saa, tegemata tunnitöö hinne on "MA" ja tund tuleb järele teha
õpetajaga kokkuleppel.
Puudumise (k.a. haiguse) tõttu hindamata tegevused tuleb järgi teha 10
päeva jooksul peale vabastuse lõppemist. Tegemata jätmisel on tunnitöö
hinne "MA".
Hinnet saab parandada kuni veerandi lõpuni õpetajaga kokkuleppel
konsultatsiooni ajal.

Konsultatsiooniaeg: K kell 15.00, ruumis 024