Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. oktoober 2015. a. kell 09.37
Muudetud: 22. oktoober 2015. a. kell 09.38

Õppeaasta: 2015/2016

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Õpilane: - väärtustab eesti keele kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse.
- tajub keeleoskust õpioskuste alusena
- omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse
- arendab keeleoskust kui eneseväljendus - ja suhtlusvahendit
- õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid
- õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi
- arendada kriitilist mõtlemist ning analüüsi - , järeldus- ja põhjendusoskust
- suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

29.11 Teabekirjanduse liigid õ.lk. 55 - 57, tv lk. 42 - 43
05.11 Kuidas teabeteksti lugeda? õ.lk 70 - 71, tv lk. 50 - 52
12.11 Fakt ja arvamus õ.lk. 78 - 79, tv lk. 56 - 57
19.11 Minientsüklopeedia koostamine pillidest ( rühmatöö ) õ.lk. 90
26.11 Kuidas raamatukogu kasutada ? õ.lk. 114 - 117, tv lk. 78 - 79
03.12 Raamat infoallikana - sisukord ja aineregister õ.lk. 144 - 147, tv lk. 98 - 99
10.12 Internet infoallikana õ.lk. 156 - 157, tv lk. 104 - 105
17.12 Klassiväline lugemine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Arvestuslik hinnang kujuneb poolaasta lõpuks.
Konsultatsiooniaeg neljapäeviti kell 14.00 - 16.00 ruumis 303