0 kaarti!
Autor: Malle Tiitson geograafiaõpetaja Kontakt: Malle.Tiitson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 21. märts 2011. a. kell 10.23
Muudetud: 21. märts 2011. a. kell 10.36
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand
Kestvus: 2 tundi nädalas
Põhikooli geograafiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
•saab üldise ettekujutuse looduses ja ühiskonnas toimuvatest nähtustest ja protsessidest ning nendevahelistest olulisematest seostest;
•õpib ruumiliselt mõtlema ja omandab geograafia põhisõnavara;
•teab ja hoiab Eesti loodusväärtusi, väärtustab Eesti kultuuri ja traditsioone;
•õpib hindama inimtegevuse võimalusi ja tegevuse tagajärgi erinevates looduslikes tingimustes;
•saab aru jätkusuutliku arengu vajadusest;
•mõistab ja suhtub tolerantselt teiste maade ja rahvaste kultuuri ja traditsioonidesse;
•õpib kasutama kaarte, pilte, andmetabeleid, diagramme, et hankida, töödelda, analüüsida ja väljendada ruumiliselt esitatud teavet;
•õpib lihtsate vahenditega mõõdistamist ja vaatluste tegemist;
•õpib leidma geograafiateavet erinevatest allikatest, kasutama kaasaegseid infotehnoloogiavõimalusi teabe hankimiseks, korrastamiseks ja esitamiseks;
•oskab kasutada geograafiatunnis omandatud teadmisi igapäevaelus toimetulekuks.
EUROOPA
31.04 Euroopa - uus aastatuhat.
01.04 Siseveed. Loodusvööndid.
07.04 Rahvaarv ja rahvastiku paiknemine.
08.04 Rahvused ja kultuurid.
14.04 Poliitiline kaart.
15.04 Euroopa Liit - tund arvutis.
21.04 Kontrolltöö.
28.04 Euroopa regioonid ja riigid. Lääne-Euroopa.
29.04 Saksamaa.
05.05 Põhja-Euroopa. Soome.
06.05 Vahe-Euroopa. Läti.
12.05 Ida-Euroopa. Ukraina.
13.05 Lõuna-Euroopa. Kreeka.
19.05 Arvestuslik töö materjalide kasutamisega.
20.05 Aasta kokkuvõte.
* iseloomustab Euroopa kliima regionaalseid erinevusi ja selgitab kliimat kujundavate tegurite mõju etteantud koha kliimale;
* iseloomustab ilmakaardi järgi etteantud koha ilma (õhurõhk, kõrg- või madalrõhuala, soe ja külm front, sademed, tuuled);
* mõistab kliimamuutuste uurimise olulisust ja toob näiteid tänapäevaste uurimisvõimaluste kohta;
* toob näiteid kliimamuutuste võimalike tagajärgede kohta.
* iseloomustab Läänemere eripära ja keskkonnaprobleeme ning toob näiteid nende
lahendamise võimaluste kohta;
* teab soode levikut Euroopas ning selgitab soode ökoloogilist ja majanduslikku
tähtsust;
* leiab teabeallikatest infot riikide rahvastiku kohta, toob näiteid rahvastiku uurimise ja selle olulisuse kohta;
* analüüsib teabeallikate järgi Euroopa või mõne piirkonna rahvaarvu, selle muutumist;
* iseloomustab ja analüüsib teabeallikate, sh rahvastikupüramiidi järgi etteantud riigi rahvastikku ja selle muutumist
* toob näiteid rahvastiku vananemisega kaasnevatest probleemidest Euroopas
ning nende lahendamise võimaluste kohta;
* selgitab rännete põhjusi, toob konkreetseid näiteid Eestist ja mujalt Euroopast;
* toob näiteid Euroopa kultuurilise mitmekesisuse kohta;
* analüüsib kaardi järgi rahvastiku paiknemist Euroopas;
* analüüsib linnade tekke, asukoha ja arengu vahelisi seoseid Euroopa, sh Eesti näitel;
* nimetab linnastumise põhjusi, toob näiteid linnastumisega kaasnevate probleemide kohta Euroopas, sh Eestis, ja nende lahendamise võimalustest;
* võrdleb linna ja maa-asulaid ning analüüsib linna- ja maaelu erinevusi;
* nimetab ja näitab kaardil Euroopa riike ja pealinnu;
* toob näiteid Euroopa peamiste majanduspiirkondade kohta.
* iseloomustab ja analüüsib teabeallikate järgi etteantud Euroopa riiki;
* toob näiteid Euroopa peamiste transpordikoridoride kohta.
Õppeperioodi jooksul saab õpilane hinded: kaks arvestuslikku tööd ja Euroopa poliitilise kaardi vastamise eest, lisaks sellele saavad õpilased hindeid koduste tööde, tundides tehtavate iseseisvate tööde ja tunnikontrollide eest.
Õppeperioodi kokkuvõttev hinne moodustub:
1) arvestuslikud tööd a´ 1/4 hindest;
2) Euroopa füüsiline kaart 1/4 hindest;
3) tunnikontrollid, töövihik, kontuurkaardi täitmine, iseseisvad tööd kokku 1/4 hindest
Tööde hinded:
5 - 90%-100%
4 - 70%-89%
3 - 45%-69%
2 - 20%-45%
1 - 0%-19%
Konsultatsioonitund on teisipäeviti kell 15.45 kabinetis 103.
Kontrolltööd tuleb teha järele õpetaja poolt määratud ajal.
Kui õpilane on tunnist puudunud, siis tuleb läbivõetud osa iseseisvalt omandada ja täita töövihikust vastavad ülesanded (ülesanded kirjas e-koolis) või tulla abi saamiseks konsultatsioonitundi, mis toimub esmaspäeviti kell 15.45 kabinetis 103, teised ajad konsultatsioonideks kokkuleppel õpetajaga.
Hindamine toimub vastavalt Kuressaare Gümnaasiumi hindamisjuhendile (vt kooli koduleheküljelt http://www.oesel.ee/kgold/?mod=1x1&dom=10&pid=336 ).