Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. jaanuar 2011. a. kell 16.32
Muudetud: 23. jaanuar 2011. a. kell 17.34

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on rohkem kui kunagi varem muutunud inimese tööriistaks, et elus paremini hakkama saada. Aineõpetusega taotletakde, et õpilane oskab kirjakeeles kõneleda ja kirjutada; oskab tekste lugeda, analüüsida ja kriitiliselt hinnata; oskab erinevaid tekste koostada, luua. Taotletakse, et õpilane tunneb lauseehitust ja oskab lauseid kirjavahemärgistada, arendab väljendusoskust, lihvib õigekirja. Taotletakse, et õpilane omandab teatud kirjandusteoreetilised teadmised

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal (17.-19.01. 2011)
1. S.Olsson, A. Jacobsson "Berti piinad"
2. Lihtlause ja liitlause
3. S. Olsson, A. Jacobsson "Berti piinad"
4. Koondlause. Rindlause. i ja j-i õigekiri

2. nädal (24.-26.01. 2011)
1. Kriminaaljutustus. Kriminaaljutu tunnused
2. Koondlause. Rindlause. Üte
3. Funktsionaalse lugemise ülesanne
4. Üks lause teise sees

3. nädal (31.01-02.02. 2011)
1. A. Conan Doyle "Etüüd punases" või mõni muu valik
2. Põimlause (üks lause teise sees)
3. K. Mazetti "Jumala ja minu vahel on kõi 4. h - õigekirjutus

4. nädal (07.-09.02. 2011)
1. Mis on komöödia?
2. Lauselühend
3. Komöödia. Katkendi lugemine
4. Lauselühendiga lause

5. nädal (14.-16.02. 2011)
1. Tragöödia. A. Kitzbergi "Libahunt" või "Kauka jumal"
2. Lausete kirjavahemärgistamine. Mitmesugused harjutused
3. Kokkuvõte näitekirjandusest
4. Süntaksi kordamine.

6. nädal (21. 23.02. 2011)
1. Mis on luule?
2. Häälikuühendi õigekirja kordamine
3. Isamaaluule eesti kirjanduses. Luule lugemine, analüüsimine
4. Häälikuühendi õigekiri veaohtlikes vormides

7. nädal (28.02.-04.03. 2011)
1. Luule˛anride määramine
2. Otsene ja kaudne kõne
3. Luuleteksti proosasse panek
4. Otsene ja kaudne kõne

8. nädal (07.-11.03.2011)
1. Funktsionaalse lugemise ülesanne
2. Kordamine etteütluseks
3. Sisutöö loetud kirjandusteosele
4. Etteütlus

9. nädal (14.-18.03. 2011)
1. Tagasiside loetud teose analüüsile. Teose tutvustus
2. Sõnavara arendamine
3. Uut noorsookirjanduses
4. Sõnavara arendamine. Kokkuvõte perioodist

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tunnevad eesti keele lauseliike, lauseehitust, oskavad lauseid analüüsida ja kirjavahemärgistada. Õpilased oskavad kasutada otsest ja kaudset kõnet ning tunnevad selle kirjavahemärgistamist. Õpilased tunnevad
proosa, draama ja luule olulisemaid ˛anre, oskavad loetut analüüsida ja oma arvamust kujundada.

Hindamine üles

Kõik hinded on võrdse kaaluga ja kujundavad veerandi kokkuvõtva hinde:
Kirjalike tööde hindamine:
Hinne "5" - 90-100%
Hinne "4" - 70-89%
Hinne "3" - 45-69%
Hinne "2" - 20-44%
Hinne "1" - 0-19%
Etteütlus:
Hinne "5" - 0-3 viga
Hinne "4" - 4-7 viga
Hinne "3" - 8-12 viga
Hinne "2" - 12-15 viga
Hinne "1" - enam kui 15 viga
Konsultatsioon kolmapäeviti 15.45 või kokkulepel õpetajaga